رمزارز نیوز
1403/05/13
13:58
گزارش مختصر بازار ارزهای دیجیتال (۱۳ مرداد ۱۴۰۳)

قیمت ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته در پی چرخشی نگران‌کننده نزولی شده است. در این بازه، قیمت بیت کوین (BTC) به سطح ۶۱ هزار دلار کاهش یافته و سودهای اخیر خود را از دست داده است.…

قیمت ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته در پی چرخشی نگران‌کننده نزولی شده است. در این بازه، قیمت بیت کوین (BTC) به سطح ۶۱ هزار دلار کاهش یافته و سودهای اخیر خود را از دست داده است. علاوه بر این، قیمت ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و سولانا (Solana) در راستای روند نزولی بازار، ۴ تا ۷ درصد کاهش یافته است.


ارزش جهانی بازار ارزهای دیجیتال امروز با ۴.۷۶ درصد کاهش به ۲.۱۹ تریلیون دلار رسید. با این حال، حجم کل معاملات با جهشی ۱۰.۷۲ درصدی به ۹۵.۲۲ میلیارد دلار افزایش یافت. در ادامه نگاهی به عملکرد ارزهای دیجیتال برتر طی ۲۴ ساعت گذشته خواهیم داشت.


بیت کوین با کاهشی ۳.۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۷۰۴ دلار معامله می‌شود. کف و سقف قیمت در این مدت به ترتیب ۶۰۴۵۲ و ۶۵۴۶۸ دلار بوده است. پس از نزدیک شدن بیت کوین به مرز ۶۵ هزار دلار، داده‌های فراتر از انتظار اشتغال ایالات متحده منتشر و روند قیمت نزولی شد. شایان ذکر است که فرآیند بازپرداخت بیت‌کوین و اتریوم توسط شرکت ورشکسته جنسیس (Genesis)، به افزایش فشار نزولی کمک کرد.


درصد تسلط بیت کوین با افزایشی ۰.۲۳ درصدی در روز گذشته به ۵۵.۴۸ درصد رسید که نشان‌دهنده عملکرد نسبتا ضعیف بازار آلتکوین‌ها است.


در همین حال، قیمت اتریوم با کاهشی ۴.۹ درصدی به ۲۹۷۷ دلار رسیده و کف و سقف قیمت طی روز گذشته، ۲۹۱۱.۹۳ و ۳۱۷۹.۴ دلار بوده است. همان‌طور که ذکر شد، تراکنش‌های مربوط به بازپرداخت مطالبات طلبکاران جنسیس، یکی از دلایل عمده نزول قیمت این ارز دیجیتال بوده است. همچنین، صندوق‌های ETF اسپات این ارز دیجیتال تا ۲ آگوست بیش از ۵۴ میلیون دلار خروجی را تجربه کردند که موجب کاهش اعتماد معامله‌گران شده است.


قیمت سولانا با کاهشی ۵.۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵۱.۹۴ دلار رسیده و کف و سقف قیمت در این مدت به ترتیب ۱۴۹.۰۷ و ۱۶۷.۴۱ دلار ثبت شده است. علی‌رغم سقوط شدید قیمت، شاخص‌های آن‌چین از احتمال آزمایش مجدد مقاومت ۲۰۰ دلار حکایت دارند.


قیمت ریپل طی روز گذشته با افزایشی ۱.۴ درصدی به ۰.۵۷۲۱ دلار رسیده و کف و سقف قیمت در این مدت به ترتیب، ۰.۵۴۴۶ و ۰.۵۸۱۷ دلار بوده است. در بخش میم‌کوین‌ها نیز قیمت دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) با کاهش ۱.۴ و ۳.۵ درصدی به ترتیب به ۰.۱۱۳۳ و ۰.۰۰۰۰۱۴۷ دلار رسیده است. در همین مدت، توکن‌های پپه (PEPE)، سگ کلاه‌دار (WIF) و فلوکی (FLOKI) نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.


بدترین عملکرد در میان ارزهای دیجیتال برتر


قیمت آیوز نتورک (AIOZ) با کاهشی ۱۳.۸۸ درصدی به ۰.۵۲۰۴ دلار رسیده است.


قیمت سگ کلاه‌دار (WIF) با کاهشی ۱۲.۹۷ درصدی به ۱.۶۷ دلار رسیده است.


قیمت فلو (FLOW) با کاهشی ۱۲.۵۸ درصدی به ۰.۶۰۰۹ دلار رسیده است.


قیمت آکاش نتورک (AKT) با کاهشی ۱۲.۲۳ درصدی به ۲.۵۶ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0