ارز دیجیتال
1401/04/24
00:00
در این بازار خرسی، بازی‌های بلاک چینی نسبتا وضع بهتری دارند

اطلاعات وب‌سایت دپ‌رادار (DappRadar) که اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را رصد می‌کند، حاکی از آن است که بازی‌های بلاک چینی و بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی (NFT) در طی روند نزولی قیمت‌ها، نسبت به سایر...

اطلاعات وب‌سایت دپ‌رادار (DappRadar) که اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را رصد می‌کند، حاکی از آن است که بازی‌های بلاک چینی و بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی (NFT) در طی روند نزولی قیمت‌ها، نسبت به سایر پروژه‌های ارزهای دیجیتال شاهد افت قیمت کمتری بوده‌اند. همچنین فعالیت سرمایه‌گذاران خطرپذیر همچنان در این بخش پررنگ است.


به گزارش کریپتونیوز، طی ژوئن (تیر ماه) امسال در اکوسیستم پروژه‌های بلاک چینی، بخش بازی رکوردهای جدیدی ثبت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که تعداد کیف پول‌های فعال یکتا (UAW) کاهش یافت.


در این بازار خرسی، بازی‌های بلاک چینی نسبتاً وضع بهتری دارند

تعداد کیف پول‌های فعال و یکتای پروژه‌های دیفای، بازی و توکن‌های غیرمثلی به تفکیک فصول مختلف برای مقایسه بد نیست بدانید که تعداد کیف پول‌های فعال روزانه در شبکه اتریوم در ماه مه سال ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) به بیش از یک میلیون واحد رسید که هنوز این رکورد پابرجاست.


در این بازار خرسی، بازی‌های بلاک چینی نسبتاً وضع بهتری دارند

تعداد کیف پول‌های فعال روزانه شبکه اتریوم افزایش شاخص استفاده از کیف پول‌های فعال به وسیله سرمایه‌گذاران، یک سیگنال صعودی برای ادامه سرمایه‌گذاری در بازی‌های بلاک چینی تفسیر می‌شود.


موسسه دپ‌رادار همچنین خاطرنشان کرد که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، حدود ۲.۵ میلیارد دلار از سرمایه گذاری‌های خطرپذیر به این بخش سرازیر شده است، که این بدان معنی است که روند جذب سرمایه در سه ماهه اول سال میلادی، در دومین فصل این سال نیز تکرار شده است و بدین ترتیب رکورد جذب سرمایه سالانه ۴ میلیارد دلاری که طی مدت مشابه در سال میلادی گذشته به دست آمده بود، طی همین مدت شکسته شد.


در ادامه این گزارش به ایجاد یک صندوق جدید ۴.۵ میلیارد دلاری متمرکز بر ارزهای دیجیتال به‌وسیله غول سرمایه گذاری شرکت اندرسن هورویتز ( Andreesen Horowitz) اشاره می‌شود.


با این سرعت جذب سرمایه، پیش‌بینی می‌شود که تا انتهای سال، شاهد ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری باشیم.


در بخش بازی، بیشترین سهم مربوط به توکن‌های غیرمثلی مرتبط با دنیای مجازی است. این بخش در فصل گذشته شاهد افزایش ۹۷ درصدی حجم معاملات خود بوده است.


همچنین بخوانید: بازی کنید و کسب درآمد کنید؛ بهترین بازی‌های بلاک چینی


محبوب‌ترین بازی در این بخش نیز اسپلینترلندز (Splinterlands) است که به طور میانگین روزانه ۲۸۳,۷۲۹ کیف پول فعال یکتا در طی فصل جاری داشته است.


پروژه درخشان بعدی که در این گزارش به آن اشاره شده است، الین وردز (Alien Worlds) بود که توانست دومین بازی برتر از لحاظ تعداد کیف پول‌های فعال یکتا را به خود اختصاص دهد. تعداد بازیکنان بازی طی فصل اخیر کم‌وبیش ثابت مانده است و تعداد کیف پول‌های فعال در فصل دوم سال میلادی جدید تنها ۴ درصد کاهش یافته است.


البته مواردی که موفق عمل نکرده‌اند هم در بین بازی‌ها وجود دارد. بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در فصل دوم امسال حدود ۴۰ درصد بازیکنان خود را از دست داد که البته بخش عمده‌ای از آن مربوط به هک بزرگ رونین بریج (Ronin Bridge) می‌شد که بهای توکن این بازی یعنی اس‌ال‌پی (SLP) را کاهش داده بود.


رونین بریج یک پل بین بلاک چینی است که برای انتقال دارایی‌های کاربران از بلاک چین اتریوم به بلاک چین سفارشی اکسی اینفینیتی استفاده می‌شود.


هدرو هررا (Pedro Herrera)، رئیس تحقیقات دپ‌رادار بازی‌های بلاک چینی را یکی از امیدوارکننده‌ترین بخش‌های وب ۳ می‌داند.


هررا دو عامل میزان سرمایه جذب شده و کوچ استعدادهای شرکت‌های سنتی بازی‌سازی به استارت‌آپ‌های وب ۳ را از جمله نشانه‌های مثبت آینده این بخش از صنعت ارزهای دیجیتال دانست.


هررا در این زمینه افزود:


به تدریج خواهیم دید که چگونه گالا گیمز (Gala Games)، ایمیوتیبل-ایکس (Immutable-X) و شبکه‌های مشابه طی سال‌های آینده به رهبر این بخش در حال رشد صنعت تبدیل خواهند شد.


انتهای خبر

0
0