بورس۲۴
1401/02/17
11:05
روانکاران در فروردین ماه چه کردند؟

رشد تولید و فروش و همچنین افزایش سهم صادرات از فروش در «شبهرن» فروش ریالی «شنفت» ۳۰ درصد افزایش یافت افت ۱۸ درصدی تولید و کاهش ۲۲ درصدی فروش مقداری در «شسپا»

روانکاران در فروردین ماه چه کردند؟

بورس۲۴ : بر اساس گزارش های ماهانه ای که شرکت های روانکار در سایت کدال منتشر کردند، از بین شرکت های شبهرن، شنفت، شرانل و شسپا دو شرکت موفق شدند نسبت به فروردین سال گذشته بیشترین رشد تولید و فروش را به ثبت برسانند.


حجم تولیدات فروردین شرانل در سال ۱۴۰۱ نسبت به فروردین سال ۴۰۰ بیش از ۲۳ درصد و فروش ریالی ۱۵ درصد افزایش داشت. فروش ریالی این شرکت نیز با ۱۰۸ درصد رشد به ۷۹۸ میلیارد تومان رسید.


بعد از آن شبهرن بیشترین تغییرات مثبت را ثبت کرد. حجم تولیدات شبهرن با ۱۲ درصد رشد، فروش مقداری ۵۸ درصد و درآمدهای عملیاتی آن ۹۰ درصد افزایش را نسبت به فروردین سال گذشته تجربه کرد.


شنفت حجم تولیدات خود را به ۲ درصد بیشتر از فروردین سال گذشته رساند و به رغم افت ۹ درصدی فروش مقداری، فروش ریالی آن ۳۰ درصد افزایش داشت. اما شسپا با افت ۱۸ درصدی حجم تولیدات و کاهش ۲۲ درصدی فروش مقداری مواجه شد. هر چند که فروش ریالی آن به دلیل رشد قیمت محصولات، ۱۶ درصد بیشتر از فروردین سال قبل بود.


از لحاظ سهم صادرات از کل فروش، شرانل موفق شد در فروردین امسال سهم درآمدهای خود را از محل فروش صادراتی ۲۸ درصد بیشتر از فروردین پارسال افزایش داده و آن را به ۴۴ درصد برساند. پس از آن شبهرن بیشترین تغییرات مثبت را در این زمینه نشان داد. سهم فروش صادراتی شبهرن در فروردین سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد بود که در فروردین سال جاری با ۲۴ درصد رشد به ۴۹ درصد از کل فروش ریالی شرکت رسید.


روانکاران
انتهای خبر

0
0