رمزارز نیوز
1401/11/15
09:00
بزرگ‌ترین برنده‌ها و بازنده‌های بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۳!

پس از گذراندن سال ۲۰۲۲ در رکود، بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۳ رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. نکته جالب این… مطالعه مطلب ...

پس از گذراندن سال ۲۰۲۲ در رکود، بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه ۲۰۲۳ رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. نکته جالب این است که کوین‌های پیشتاز در سال ۲۰۲۳، بیشترین کاهش را در سال گذشته داشتند.


بر اساس داده‌های بازار، رمزارز APT بلاکچین لایه اول آپتوس بزرگترین برنده سال ۲۰۲۳ است که در ماه ژانویه، ۳۸۷ درصد افزایش یافت. توکن‌های وابسته به بازی و متاورس از جمله گالا گیمز (GALA) و دیسنترالند (MANA) نیز به ترتیب ۲۳۳٪ و ۱۵۰٪ افزایش قیمت داشتند.


مارتین لاین‌وبر (Martin Leinweber)، کارشناس محصولات دارایی‌های دیجیتال در MarketVector Indexes، در این باره می‌گوید: «این غیرعادی نیست که ببینیم کوین‌هایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، زمانی که بازار صعودی می‌شود، بیشترین افزایش را داشته باشند. آلت کوین‌های کوچک‌تر، بتای بالاتری نسبت به بیت‌کوین در مسیر صعود و کاهش دارند.»


لازم به ذکر است که آپتوس توسط کارمندان سابق Meta Platforms در ماه اکتبر راه‌اندازی شد. این ارز در میان سوالات گسترده در مورد سرعت تراکنش و توکنومیک شبکه، شروع دشواری داشت. بر اساس داده‌های CoinDesk، سونامی بازار نوامبر ناشی از فروپاشی صرافی FTX، قیمت APT را در ۲۹ دسامبر به ۳ دلار رسانده بود.


علاوه براین، رشد توکن‌های رسانه، فرهنگ و سرگرمی نیز از تمام بخش‌های دیگر پیشی گرفت. در میان بزرگترین برندگان، توکن‌های متاورسی دیسنترالند و سندباکس (SAND) قرار دارند که اخیرا به ترتیب ۱۵۰٪ و ۹۱٪ افزایش داشته‌اند. ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS) نیز در این بازه حدود ۷۵ درصد افزایش یافته است.


علاوه بر این، به گزارش شرکت داده‌های رمزارزی Kaiko، حجم معاملات توکن متاورس در بزرگترین صرافی کریپتو کره جنوبی، Upbit، در مقایسه با Binance، افزایش بیشتری داشته است. این روند نشان می‌دهد که کره تمایل خاصی به متاورس دارد.


در این میان، همچنین لازم به ذکر است که بیت‌کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در این بازه تنها ۴۰ درصد و ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.


از طرفی، ارز دیجیتال XCN با تجربه یک افت ۱۰ درصدی، یکی از بزرگترین بازندگان بازار کریپتو در ماه ژانویه بوده است.


انتهای خبر

0
0