آکادمی هلاکوئی
1401/06/03
11:12
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۳ شهریور)

روز چهارشنبه با بازگشت گرایش سرمایه گذاران به…

روز چهارشنبه با بازگشت گرایش سرمایه گذاران به دارایی های پرریسک، ارزش بیت کوین و سایر دارایی های رمزنگاری شده همراه با بازار سهام ایالات متحده افزایش یافتند و روند نزولی سه روزه خود را شکست. در حال حاضر، بیت کوین با رشد ۱.۵۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۲۱۷۰۰ دلار معامله می شود. ارزش بازار آن نیز با کمی افزایش به ۴۱۳.۲۴ میلیارد دلار رسیده است. در همین حال شاخص های اصلی وال استریت یعنی S&P ۵۰۰ و Nasdaq Composite به ترتیب ۰.۲۲٪ و ۰.۵۲٪ رشد کردند.


سرمایه گذاران طی چند روز گذشته و پیش از برگزارش گردهمایی اقتصادی سالانه فدرال رزرو ایالات متحده در جکسون هول، به نوعی بلاتکلیفی دچار بودند چرا که انتظار می رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی روز جمعه خود، سرنخ هایی در مورد سیاست های پولی آتی این بانک ارائه دهد.


معامله گران امیدوار هستند پاول روز جمعه ضمن مشخص کردن چشم انداز بانک مرکزی در مورد نرخ تورم طی دو ماه آینده، به نکاتی در این مورد نیز اشاره کند که آیا فدرال رزرو در نشست بعدی خود در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش می دهد یا ۵۰ واحد.


بازار3 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (3 شهریور)

در همین مدت، بازار ارزهای رمزنگاری شده نیز روند بهبود را طی می کند. طبق تازه ترین گزارش های منتشر شده، ارتقاء Bellatrix که شمارش معکوس نهایی برای راه اندزای هاردفورک Merge را آغاز می‌کند، قرار است روز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) فعال شود. پس از آن، راه اندازی شبکه اصلی Merge در بازه زمانی بین ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر، اتر با ۳.۵۰٪ رشد در تایم فریم روزانه با قیمت ۱۶۹۴ دلار معامله می شود.


سایر رمزارزهای بزرگ بازار نیز با افزایشی جزئی به منطقه سبز وارد شده اند. اتریوم کلاسیک از دیروز حدود ۱۰ درصد رشد داشته و توانسته است زیان ۲۰ درصدی هفته گذشته را تاحدودی جبران کند. ETC اکنون با قیمت ۳۶.۵۸ دلار ترید می شود. ولی برنده اصلی امروز، ANKR است که با جهش ۱۲.۷۰٪ به حدود ۰.۰۴۱ دلار رسیده است.


در این میان، LEO، BCH، EOS و CHZ با کاهشی اندک در منطقه منفی معامله می شوند. در نهایت، تحولات اخیر، ارزش کلی بازار ارزهای رمزنگاری شده را به ۱.۰۳۹ تریلیون دلار رسانده است که ۳۹.۷٪ آن در اختیار بیت کوین قرار دارد. ضمن آنکه شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو همچنان روی عدد ۲۵ و در منطقه “ترس شدید” قرار دارد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0