اقتصاد آنلاین
1400/03/19
13:16
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۱۹خرداد) / خروج پول در آخرین روز هفته شدت گرفت

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام بنو بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۲۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی ۷۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۳درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «زراعت و خدمات وابسته» و «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «بنو»، «وبملت» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «خگستر»، «هجرت» و «شاراک» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بیمه تجارت نو حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با برتری حدود ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۳۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی19.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع19.03.1400
انتهای خبر

0
0