دنیای بورس
1402/10/12
17:04
پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ دی ۱۴۰۲ / حمایت میانگین‌های ۵۵ و ۲۰۰ روزه برای شاخص کل بورس؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران کمتر از نیم درصد دیگر افت کرد تا با افت حدود ۹۵۰۰ واحدی کلکسیون افت های نیم واحدی خود را تکمیل‌تر کرده باشد.

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات به رقم ۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید تا باز هم در کنار افت­های بی­رمق در بازار بورس اوراق بهادار ارزش معاملات در این بازار رو به افول سیر کند.


ارزش بازار نیز خود را به رقم ۷۵۰۰ هزار میلیارد تومانی نزدیک­تر کرد تا بازدهی بازار نسبت به بازارهای موازی باز هم کمتر شود.


فولاد و نماد فملی برای یک هفته متدوام در صدر نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشتند و امروز در کنار نمادهای فارس و شپنا مسیر شاخص را نزولی رسم کردند.


گروه خودرویی ، فلزات اساسی و گروه انبوه­سازی همچون روز گذشته رتبه­های اول تا سوم را در ارزش معاملاتی به خود اختصاص دادند و به ترتیب ارزش معاملاتی ۲۸۸ ،۲۲۶ و ۱۸۶ میلیارد تومان را در روز جاری ثبت کردند.


در بازار امروز نمادهای شگستر و ثبهساز به ترتیب با ۱۲ و ۸ میلیارد تومان خالص ورود پول­های حقیقی به عنوان نمادهایی که بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص داده بودند در بازار شناخته شدند و در مقابل نمادهای سیمرغ و شپدیس با خالص خروج ۱۴ و ۱۱ میلیارد تومانی پول حقیقی­ها نمادهایی بودند که در بازار به عنوان برترین­های خروج پول حقیقی بر سر زبان­‌ها افتادند.


اما از مجلس خبر رسیده است که مجلس با وزارت صمت اتمام حجت کرده است ؛ با این موضوع که واردات خودرو باید انجام شود. گفته می­شود که بانک مرکزی ارز مربوط به خودرو را در اختیار صمت گذاشته است و اولویت‌بندی آن با صمت است.


در این جلسه قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی این طور عنوان کرده است که «روشن و شفاف بگویم. این تخصیص ارز برای واردات خودرو براساس لایحه دولت و تصویب مجلس بوده است. در مجمع تشخیص مصلحت نیز تصویب شده است. این تبدیل به قانون شده است. قطعا جلسه دیگری دراین‌باره تکرار نمی‌کنیم، مگر برای پیگیری قانونی برای واگذاری ارز برای واردات خودرو.»


رییس بانک مرکزی نیز در این خصوص اعلام کرده است که ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت تخصیص یافته و این وزارت صمت است که باید برای مصارف خود اولویت‌بندی داشته باشد.


و به حوزه خودرو و قطعات پنج میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار تاکنون ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.


خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت نیز در نشست خبری امروز خود این طور عنوان کرده است که "گزارش بانک مرکزی در مورد رشد اقتصادی ۶ ماهه اول امسال ۴/۷ درصد بوده است که نشان می‌دهد که مسیرهای ایجاد ارزش افزوده و تولید در بخش‌های کشور در ۶ ماهه اول سال بهتر از ۶ ماهه سال گذشته بوده استو همچنین رشد اقتصادی در حوزه نفت ۳/۶ درصد بوده یک درصد از رشد ۲/۶ درصدی نیمه اول پارسال بیشتر است."


بازار سهام مصر، بهترین بورس عربی سال ۲۰۲۳ شد این تیتری است که خبرگزاری سازمان بورس در سایت خود قرار داده است با این توضیح که انتشار آمار معاملات سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که بورس مصر با ۷۰ درصد رشد، بهترین بورس در بین سایر کشورهای عربی بوده است.


این موضوع دست خوش طنزپردازان فضای مجازی شد و وضعیت بورس‌های منطقه­‌ای را با بورس تهران مقایسه کردند.


شرکت پتروشیمی خراسان نیز در اطلاعیه ­ای در اعلام کرده است که با عنایت به مکاتبات و ابلاغیه های شرکت ملی گاز، به دلیل برودت هوا و قطع کامل گاز، واحدهای آمونیاک و اوره از ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه مورخ ۱۱ دی ۱۴۰۲ به طور کامل از مدار تولید خارج گردیدند. به محض دریافت گاز و برقراری تولید، مراتب بلافاصله به استحضار سهامداران محترم خواهد رسید.


بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس ارواق بهادار تهران

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت حدود ۹۵۰۰ واحدی همراه شد و از محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ واحدی نیز کمی فاصله گرفته است. محدوده ای که به عنوان مقاومت روزهای اخیر از آن نامبرده شد و بازار در این انتظار بود که شاخص با پولبک به این محدوده دوباره به مدار صعودی باز گردد .


شاخص اندیکاتور RSI که در هفته‌های گذشته محدوده ۸۰ واحدی را نشان در افت‌های کمتر از یک درصدی روزهای اخیر خود را به محدوده ۵۳ واحدی رسانده است که این سرعت افت نسبت به افت خود شاخص سرعت بالایی محسوب می­شود.


حالا اهالی تکنیکالیست بازار در این انتظار هستند که شاخص در همین محدوده­‌ها روند صعودی می­‌گیرد و این محدوده را بار دیگر به عنوان سطح حمایتی در تاریخ حافظه سهام­داران ثبت می‌کند و یا به امید حمایت شدند در محدوده میانگین‌های ۵۵ و ۲۰۰ روزه شاخص کمی این مسیر نسبتا نزولی (اصلاحی) ادامه دار خواهد بود.


پیش‌بینی بورس فردا 13 دی 1402 / حمایت میانگین‌های 55 و 200 روزه برای شاخص کل بورس؟10
انتهای خبر

0
0