آکادمی هلاکوئی
1401/01/10
15:00
صرافی غیرمتمرکز ShibaDEX، جهت سهولت مبادلات شیبااینو راه اندازی شد

پروتکل بلاکچین کومودو یک صرافی غیرمتمرکز شیبا اینو…

پروتکل بلاکچین کومودو یک صرافی غیرمتمرکز شیبا اینو (DEX) راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های شیبااینو را با رمزارزهای موجود در سایر بلاکچین های مختلف مبادله کنند.


این صرافی که شیبادکس نامیده می شود، به جای یک شبکه واحد مانند اتریوم یا بایننس اسمارت چین، روی AtomicDEX اجرا می شود. این امکان، مبادله توکن های شیبا اینو را برای سایر دارایی ها در شبکه های مختلف فراهم می کند.


کادان استادل من (Kadan Stadelmann)، مدیر ارشد فناوری کومودو در ایمیلی به CoinDesk نوشت: “شیبادکس پلی است که تمام توکن‌های انجمن شیبا اینو و میم کوین های برتر را به هم متصل می‌کند.” همچنین پلی است که شیبا را به جوامع بلاکچین خارج از حوزه شیبا اینو و به فراجهان رمزارزهای گسترده تر متصل می کند. DEX ها بر خلاف صرافی های متمرکز به قراردادهای هوشمند و استخرهای نقدینگی متکی هستند تا به کاربران جهانی اجازه دهند رمزارزها را با یکدیگر به روشی بدون مجوز مبادله کنند.


با این حال، DEX ها دارای خطرات ذاتی خاصی مانند ضرر دائمی یا خالی کردن استخرهای نقدینگی توسط توسعه دهندگان متخلف هستند.


شیبادکس ادعا می کند که از مبادله اتمی برای مقابله با چنین مسائلی استفاده می کند. هنگام معامله در شیبادکس، وجوه کاربران از طریق دفترهای سفارش غیرمتمرکز مبادله می شود نه از طریق یک استخر نقدینگی متمرکز. که این باعث می شود وجوه اضافه یا حذف نشود.


کاربران می‌توانند شیبا (نسخه‌های ERC-۲۰ و BEP-۲۰)، LEASH، BONE و موارد دیگر را از کیف پول شیبادکس ذخیره و معامله کنند. کاربران شیبادکس می‌توانند شیبا را با بیت کوین، اتریوم، BNB، متیک و بسیاری از دارایی‌های دیگر به صورت بومی در زنجیره‌های بلاکی مربوطه خود معامله کنند. این راه‌اندازی ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که کومودو ادغام چندین پروتکل بلاکچین را با پروتکل AtomicDEX خود در ژانویه از جمله Polygon، Avalanche و Harmony اعلام کرده است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0