بورس نیوز
1402/11/25
13:29
کسب رتبه اول انتشار اوراق بهادار بدهی توسط "تملت"

شرکت تامین سرمایه بانک ملت در سال گذشته روند رو به رشد عملکردی خود را حفظ کرده و موفقیت‌ها و دستاورد‌های قابل‌توجه و بی‌نظیری را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

به گزارش بورس نیوز ، براساس گزارش عملکرد شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد تملت در سال مالی منتهی به ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، کارنامه دوازدهمین سال فعالیت این شرکت با افزایش ۱۰۹ درصدی در درآمد‌های عملیاتی به ثبت رسید.


شرکت تامین سرمایه بانک ملت در سال گذشته روند رو به رشد عملکردی خود را حفظ کرده و موفقیت‌ها و دستاورد‌های قابل‌توجه و بی‌نظیری را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. اهم این دستاورد‌ها عبارتند از؛


عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور.


ارتقای جایگاه شرکت در صنعت به رتبه اول در میزان اوراق بدهی منتشره، رتبه اول از لحاظ سرمایه ثبتی و از رتبه ششم به رتبه چهارم از لحاظ ارزش خالص دارایی‌های تحت مدیریت


رتبه اول و دوم صندوق‌های سرمایه‌گذاری آتیه ملت و اندوخته ملت از لحاظ بیشترین درصد رشد ارزش خالص دارایی‌ها در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت صدور و ابطالی بازار سرمایه


استفاده عملیاتی از سرویس‌های بانکداری باز بانک ملت در سامانه «فراسود ملت» به‌عنوان اولین مشتری شبکه بانکی کشور


اخذ مجوز تاسیس و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و مختص اوراق دولتی از بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران


افزایش ۱۰۹ درصدی در درآمد‌های عملیاتی و افزایش ۷۷ درصدی در سودآوری.


شرکت تامین‌سرمایه بانک ملت که دارایی‌ها و منابع سرمایه‌گذاران را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اوج ملت، اندوخته ملت و آتیه ملت، صندوق سرمایه‌گذاری در سهام افق ملت و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ملت مدیریت می‌کند، در این راستا عملکرد کم نظیری داشته است، طوری‌که؛ در سال مالی مورد گزارش، همچنان سهم از بازار خود را از مجموع ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت‌های تامین سرمایه افزایش داده و طی ۲۴ ماه منتهی به ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، با افزایش سهم از بازار خود از مجموع ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت‌های تامین سرمایه، از ۳.۹ به ۹.۱ درصد، بهترین عملکرد صنعت را از این منظر داشته است.


صندوق سرمایه‌گذاری اوج ملت، به‌عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت، با جذب بیش از ۱۰۲٬۰۰۰ میلیارد ریال منابع و رشد بیش از ۱۴۶ درصدی طی دو سال اخیر با ۱۰ پله صعود جایگاه ششم را در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت کشور برای خود تثبیت کرده است.


با راه‌اندازی سامانه جامع سرمایه‌گذاری برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت تامین‌سرمایه بانک ملت، تحت عنوان «فراسود ملت»، بهره‌برداری از سرویس‌های بانکداری باز بانک ملت در این سامانه به‌عنوان اولین مشتری شبکه بانکی، فراهم کردن سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت تحت مدیریت در تمامی شعب بانک ملت و سامانه مگابانک ملت، سهم سرمایه‌گذاران حقیقی از منابع صندوق سرمایه گذاری اوج ملت در یکسال گذشته با جهش خیره‌کننده از ۲۹ درصد به بیش از ۶۶ درصد افزایش یافته‌است.


همچنین با افزایش روز‌ها و ساعات کاری صندوق سرمایه‌گذاری اوج ملت و پرداخت مبالغ حاصل از ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق طی ۴ نوبت در روز، در حال حاضر این صندوق نقد شونده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری بازار سرمایه کشور است.


در یکسال گذشته با بهبود ترکیب دارایی‌ها و افزایش نرخ بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری آتیه ملت و اندوخته ملت، ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های مذکور به ترتیب با رشد بیش از ۶۰۰ و ۴۰۰ درصدی همراه بوده و رتبه‌های اول و دوم را از لحاظ بیشترین درصد رشد ارزش خالص دارایی‌ها در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت صدور و ابطالی بازارسرمایه را به خود اختصاص داده‌اند.


صندوق سرمایه‌گذاری در سهام افق ملت با تحقق بازدهی ۳۱ درصدی و افزایش ۷۷ درصدی در ارزش خالص دارایی‌ها در یکسال اخیر، توانسته بازدهی مناسب و عملکرد قابل‌قبولی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورد.


صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی اختصاصی ملت که بازارگردانی نماد‌های بانک ملت، بیمه ما، واسپاری ملت، به‌پرداخت ملت، تامین سرمایه بانک ملت و صندوق افق ملت را به عهده دارد؛ علاوه بر ایفای تعهدات بازارگردانی و افزایش نقدشوندگی نماد‌های مذکور، به‌عنوان دومین صندوق بزرگ بازارگردانی بازار سرمایه توانسته با بازدهی ۷۰ درصدی طی یکسال گذشته، جایگاه نخست را در بین ۱۰ صندوق بازارگردانی بزرگ بازار سرمایه به خود اختصاص دهد. ارزش خالص دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ملت با رشد ۱۳۵ درصدی طی یکسال اخیر از مبلغ ۸۰،۵۹۲ به ۱۸۹،۱۳۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.


شرکت در حوزه انتشار اوراق بدهی نیز عملکرد فوق العاده‌ای داشته، به‌طوری‌که در ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مجموع ۶۱،۹۹۶ میلیارد ریال اوراق بدهی ریالی برای تامین مالی پروژه‌های شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سولیکو کاله، آب‌نیروی مکران منطقه آزاد چابهار، زامیاد خودرو، ماموت خودرو، پرشیا خودرو، مطهر ضمیر و شرکت طراحی و ساخت قطعات صنایع ایران منتشر کرده است.


شرکت تامین سرمایه بانک ملت در دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، حدود ۱۲ درصد از حجم کل اوراق بدهی منتشر شده توسط شرکت‌های تامین سرمایه در بازار سرمایه را به خود اختصاص داده و رتبه سوم صنعت را کسب کرده است.


در سال مالی مورد گزارش با نگاهی خلاق و نوآورانه و با استفاده از ظرفیت بانک ملت، با هدف رفع نیاز‌های ارزی پروژه‌های اولویت‌دار و صادرات محور صنایع کلیدی کشور، تبدیل بخشی از منابع ارزی غیر مولد کشور به مولد و جذب حداکثری منابع ارزی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و در نهایت با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به انتشار اولین اوراق مرابحه ارزی کشور به مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو به‌منظور تامین مالی طرح «بهسازی و احداث تاسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل» شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس اقدام نمود و این موفقیت دریافت لوح تقدیر از رییس کل محترم بانک مرکزی ج. ا. ا را به همراه داشت. شرکت تامین سرمایه بانک ملت با احتساب این اوراق رتبه اول انتشار اوراق بدهی را در میان شرکت‌های تامین سرمایه کسب کرد.


دستاورد‌ها و موفقیت‌های اشاره شده منتج به بهبود عملکرد و افزایش قابل توجه در درآمد‌ها و سودآوری شرکت به شرح افزایش ۱۲۳ درصدی در درآمد مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبد‌های اختصاصی، افزایش ۱۵۶ درصدی در درآمد بازارگردانی اوراق بهادار، افزایش ۲۱٬۳۶۰ درصدی در درآمد ارایه خدمات مشاوره، افزایش ۷۰ درصدی در سود سرمایه‌گذاری‌ها و در نهایت افزایش ۱۰۹ درصدی در درآمد‌های عملیاتی و افزایش ۷۷ درصدی در سود خالص شرکت شده‌است.


شرکت تامین سرمایه بانک ملت در راستای ایفای تعهدات بازارگردانی در نماد "تملت"، با خالص خرید حدود ۷۰۰ میلیون برگه سهم به مبلغ حدود ۱٬۹۰۰ میلیارد ریال طی ۱۹۷ روز معاملاتی از ۲۳۲ روزکل روز‌های معاملاتی، نقش قابل‌توجهی را در حمایت از سهم و افزایش نقدشوندگی آن ایفا کرده است. بازدهی سهام شرکت تامین سرمایه بانک ملت از ابتدای بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲، ۱۱۱درصد بوده در حالی که در همین دوره زمانی بازدهی شاخص صنعت ۳ درصد و شاخص کل ۶۹ درصد بوده است.


انتهای خبر

0
0