رمزارز نیوز
1401/01/15
12:36
۵ رمزارزی که آماده انفجار صعودی هستند!

بیت کوین (BTC) در تلاش است تا بالاتر از نزدیک‌ترین سطح حمایتی خود باقی بماند و معامله‌گران منتظرند ببینند که… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. وی چین ۳. تتا ۴. تورچین ۵. آوه بیت کوین (BTC) در تلاش است تا بالاتر از نزدیک‌ترین سطح حمایتی خود باقی بماند و معامله‌گران منتظرند ببینند که آیا این ارز دیجیتال می‌تواند رالی صعودی خود را ادامه دهد یا خیر.


به گزارش سایت کوین‌تلگراف و گفته تحلیلگران، آوریل از لحاظ تاریخی بهترین ماه سال برای شاخص S&P ۵۰۰ بوده است. اگر تاریخ تکرار شود و همبستگی نزدیک بین بازارهای سهام و بیت کوین ادامه یابد، این موضوع می‌تواند نوید خوبی برای بازار کریپتو در کوتاه‌مدت باشد.


یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های احساسات مثبت در بازار این است که در تاریخ یکم آوریل، تعداد بیت کوین‌های استخراج‌شده به ۱۹ میلیون رسید و اکنون تنها ۲ میلیون BTC برای استخراج باقی مانده است. این موضوع می‌تواند به افزایش تقاضا برای این رمزارز و رشد قیمت آن، منجر شود.


در صورت ادامه رالی بیت کوین، آلت کوین‌های وی چین (VET)، تتا (THETA)، تورچین (RUNE) و آوه (AAVE)، از جمله رمزارزهایی هستند که می‌توانند از این رالی بهره‌مند شوند. بیایید نمودار این ارزهای دیجیتال را با هم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

بیت کوین شاهد کشمکش سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی سطح ۴۵،۴۰۰ دلار است. خرس‌ها سعی در کاهش قیمت به زیر این سطح و حفظ آن داشتند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند. این نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا این سطح را به حمایت تبدیل کنند.


top-5-cryptos-btc-vet-theta-rune-aave

نمودار روزانه BTC/USDT. میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۴۴،۳۳۳ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت قرار دارند که نشان می‌دهد بیت کوین با کمترین مقاومت در مسیر صعودی مواجه است. اولین مقاومت بحرانی در این مسیر، میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰ روزه (۴۸،۲۷۶ دلار) است. اگر گاوها قیمت را به بالای این مقاومت برسانند، جفت BTC/USDT مومنتوم صعودی بیشتری خواهد گرفت. این رالی ممکن است با مقاومت جزئی در سطح روانی ۵۰ هزار دلاری مواجه شود، اما در صورت غلبه بر آن، هدف بعدی می‌تواند ۵۲ هزار دلار باشد.


در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت بالاسری کاهش یابد، خرس‌ها دوباره سعی خواهند کرد این جفت ارز را به زیر ۴۵،۴۰۰ دلار و EMA ۲۰ روزه بکشند. در این صورت، این جفت ممکن است به SMA ۵۰ روزه (۴۱،۶۱۵ دلار) سقوط کند.


۲. وی چین

در ۲۷ مارس، قیمت وی چین به بالاتر از مقاومت ۰٫۰۷ دلاری افزایش یافت، اما خرس‌ها این بهبود را در SMA ۲۰۰ روزه (۰٫۰۹ دلار) متوقف کردند. یک نکته مثبت جزئی این‌که، گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر سطح شکست در ۰٫۰۷ دلار کاهش یابد.


top-5-cryptos-btc-vet-theta-rune-aave

نمودار روزانه VET/USDT. اگر قیمت از سطوح فعلی افزایش یابد، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت بالاسری در SMA ۲۰۰ روزه را پشت سر بگذارند. اگر آنها موفق شوند، جفت VET/USDT می‌تواند تا ۰٫۱ دلار و سپس، تا ۰٫۱۳ دلار صعود کند. افزایش EMA ۲۰ روزه (۰٫۰۶ دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده مثبت، مزیتی برای خریداران است.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر EMA ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی باطل می‌شود. چنین حرکتی می‌تواند این جفت را به SMA ۵۰ روزه (۰٫۰۵ دلار) بکشاند.


۳. تتا

قیمت تتا نتورک در چند هفته گذشته بین ۲٫۵ تا ۴٫۴ دلار در نوسان بود. گاوها تلاش کردند تا قیمت را به بالاتر از مقاومت بالاسری افزایش دهند، اما شکست خوردند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها به دفاع از این مقاومت ادامه می‌دهند.


top-5-cryptos-btc-vet-theta-rune-aave

نمودار روزانه THETA/USDT. اگر قیمت به زیر ۳٫۸ دلار نرسد، نشان می‌دهد که معامله‌گران با عجله موقعیت خود را نمی‌بندند و انتظار دارند روند صعودی ادامه یابد. شیب EMA ۲۰ روزه (۳٫۵۴ دلار) و قرار داشتن RSI در نزدیکی منطقه خرید اشباع، نشان‌دهنده کمترین مقاومت در مسیر صعودی است. اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۴٫۴ دلار و SMA ۲۰۰ روزه (۴٫۷۷ دلار) برسانند، احتمالا یک روند صعودی شروع خواهد شد. در چنین شرایطی، جفت THETA/USDT می‌تواند مومنتوم بیشتری بگیرد و قیمت آن تا ۶ دلار افزایش یابد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر EMA ۲۰ روزه کاهش یابد، توقف بعدی می‌تواند SMA ۵۰ روزه (۳٫۱۷ دلار) باشد. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در همین محدوده باقی بماند.


۴. تورچین

تورچین چندین ماه است که در یک الگوی مثلث نزولی بزرگ معامله می‌شود. رالی قابل‌توجه چند روز گذشته قیمت این رمزارز را به خط روند نزولی مثلث سوق داد، جایی که خرس‌ها در حال افزایش مقاومت هستند.


top-5-cryptos-btc-vet-theta-rune-aave

نمودار روزانه RUNE/USDT. اگر قیمت از سطوح فعلی پایین بیاید، جفت RUNE/USDT ممکن است تا EMA ۲۰ روزه (۹٫۷۵ دلار) کاهش یابد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون اگر قیمت از این سطح برگردد، نشان می‌دهد که احساسات مثبت باقی مانده و معامله‌گران در حال خرید در کف هستند. این امر ممکن است احتمال صعود به بالای خط روند نزولی را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، مثلث نزولی باطل می‌شود که یک علامت صعودی است. در چنین شرایطی، قیمت این جفت ممکن است تا ۱۷ دلار افزایش یابد.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر EMA ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. در این صورت، قیمت این جفت ممکن است تا SMA ۲۰۰ روزه (۷٫۸۸ دلار) کاهش یابد.


۵. آوه

در ۲۹ مارس، قیمت آوه از خط روند نزولی بالاتر رفت که نشان‌دهنده تغییر احتمالی روند است. خرس‌ها تلاش کردند تا این بهبودی را در EMA ۲۰۰ روزه (۲۲۶ دلار) متوقف کنند، اما گاوها زمین را رها نکردند.


top-5-cryptos-btc-vet-theta-rune-aave

نمودار روزانه AAVE/USDT. در یکم آوریل، خرید از سر گرفته شد و قیمت جفت AAVE/USDT به بالای SMA ۲۰۰ روزه رسید. اگر قیمت بالاتر از این سطح باقی بماند، نشانه شروع یک حرکت صعودی جدید خواهد بود. اگر گاوها قیمت را به بالای ۲۶۲ دلار برسانند، این رالی ممکن است تا سطح روانی ۳۰۰ دلار ادامه یابد. خرس‌ها ممکن است در این سطح، مقاومت زیادی از خود نشان دهند، اما اگر گاوها موفق به غلبه بر آن شوند، قیمت می‌تواند به ۳۵۰ دلار برسد.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA ۲۰۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت باطل می‌شود. در این صورت، خرس‌ها می‌توانند قیمت را به EMA ۲۰ روزه (۱۸۷ دلار) برسانند.


انتهای خبر

0
0