آکادمی هلاکوئی
1400/02/30
13:52
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۳۰ اردیبهشت)

ریزش شدید بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته…

ریزش شدید بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته


در بازار ارزهای رمزنگاری شده هرگز شاهد روزهای کسل کننده و یکنواخت نیستیم، درست است؟ ۲۴ ساعت گذشته به تنهایی موید این ادعاست. بیت کوین که در پی اخبار منفی تسلا و چین روندی ریزشی را در پیش گرفته بود، تا مرز ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کرد.


پس از آن هم این دارایی در طی یکی از سریع ترین اصلاحاتی که تاکنون به خود دیده است، با بیش از ۱۰۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و با لمس تراز ۳۰۰۰۰ دلار، به پایین ترین قیمت از اواخر ژانویه (اوایل بهمن) تاکنون رسید.


پس از این افت گسترده، گاوها کنترل بازار را به دست گرفتند و با جبران بخشی از زیان ها قیمت را به حدود ۴۰۰۰۰ دلار رساندند. قاعدتا این نوسانات ا زیان های زیادی برای تریدرها همراه بود به طوریکه در در مقیاس ۲۴ ساعته، بیش از ۸ میلیارد دلار پوزیشن بیت کوین لیکوئید شده است.


با وجود اندک بهبود حاصل شده، مدیر عامل CryptoQuant معتقد است که در کوتاه مدت وضعیت بدتر می شود. کی یونگ جو اشاره کرد که “شاخص فروش نهنگ ها با بالاترین رقم از مارس گذشته (اسفند ماه) رسیده است” زیرا آدرس های بزرگ همچنان واریز دارایی های خود به صرافی ها را ادامه می دهند.


تنها نکته مثبت موجود این است که چیرگی بیت کوین بر بازار تاحدودی بهتر شده و به ۴۴ درصد رسیده است.


وضعیت نامطلوب بازار آلتکوین ها


با وجود ریزش گسترده ارزش بیت کوین، آلتکوین ها شرایطی به مراتب بدتر را تجربه می کنند. اتریوم این روند نامطلوب را رهبری می کند چراکه از ۳۵۰۰ دلار به پایین ترین سطح روزانه خود در ۱۹۰۰ دلار رسید. اتر (ETH) در ساعات بعدی اندکی بهبود یافت و به ۳۰۰۰ دلار نزدیک شد ، اما اکنون دوباره به زیر ۲۷۰۰ دلار بازگشته است.


دیروز BNB بالاتر از ۵۰۰ دلار قیمت داشت ولی با ریزش ناگهانی قیمت به پایین ترین سطح خود در ۲۸۰ دلار رسید. در حال حاضر هم با اندکی بهبود در تایم فریم ۲۴ ساعته با قیمت ۳۶۵ دلار ترید می شود.


بقیه ده ارز برتر نیز شاهد تحولات مشابهی بودند. هم اکنون XRP (-۲۰٪), ADA (-۶٪), DOGE (-۱۴٪), Polkadot (-۲۵٪), Bitcoin Cash (-۲۰٪), Litecoin (-۲۴٪), UNI (-۱۶٪) و Chainlink (-۲۴٪) همگی به رنگ قرمز دیده می شوند.


بازار 30 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (30 اردیبهشت)

حتی Polygon که دیروز به رکوردی تازه رسیده بود با ۳۰٪ کاهش به ۱.۹ دلار رسیده است. Curve DAO Token با ۳۵ درصد کاهش، مهمترین بازنده بازار در مقیاس ۲۴ ساعته است.


Fantom (-۳۲٪), Terra (-۳۱٪), Kusama (-۳۰٪), BitcoinSV (-۳۰٪), Aave (-۲۹٪), ۰x (-۲۸٪), Harmony (-۲۷٪) و Avalanche (-۲۵٪) از دیگر توکن های ریزشی امروز هستند.


در نهایت، ارزش بازار رمزنگاری ۶۰۰ میلیارد دلار در یک روز کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود در ۱.۴۵۰ تریلیون دلار رسید.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0