بورس پرس
1401/02/28
00:00
پنجمین عرضه اولیه با نقدینگی ۳۶۸ هزار تومانی و احتمال کاهش سهمیه

امروز با عرضه اولیه ۱۲ درصد از سهام سیمان آبیک در بازار دوم معاملات بورس، پنجمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طبق اعلام قبلی، امروز ۱۲ درصد از سهام سیمان آبیک عرضه اولیه و طی آن ۳۵۵ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۳۰ سهم با قیمت مبنای ۱۱۱۴ تومانی هر سهم، دامنه قیمت ۱۰۰۳ تا ۱۲۲۵ تومانی و حداکثر سهمیه ۳۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در زمان سفارش گیری واگذار می شود.


هر چند نقدینگی لازم برای خرید ۳۵۵ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۳۰ سهم "سابیک" حدود ۳۶۸ هزار تومان است اما در صورت استقبال ۱.۳ تا ۲ میلیون نفر تعداد ۱۷۷ تا ۲۷۳ سهم به هر کد (حدود ۲۱۷ تا ۳۳۵ هزار تومان) تخصیص خواهد یافت.


طبق بررسی های بورس پرس، سیمان آبیک ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۸ توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان تاسیس و به‌موجب پروانه بهره برداری از خطوط تولیدی تولیدی واحد یک و دو در بهمن سال ۱۳۵۲ و شهریور ۱۳۵۷ با ظرفیت اسمی سالانه ۱.۰۵ و ۱.۲ میلیون تن فعالیت را آغاز کرد و به ظرفیت اسمی ۵ میلیون تنی رسید .


این شرکت ۱۶ دی سال ۸۱ بصورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲۵ بهمن سال ۸۳ به سهامی عام تغییر یافت. در حال حاضر سیمان آبیک جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سیمان فارس و خوزستان و واحد تجاری نهایی شستا بشمار می‌رود. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه در کیلومتر ۸۰ اتوبان تهران قزوین واقع است.


سرمایه شرکت با ۲۹۶ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۱۰ مرحله افزایش سرمایه به ۲۹۵.۹ میلیارد تومان رسیده است. ۹۷.۹۸ درصد سهام شرکت به سیمان فارس و خوزستان تعلق دارد.


بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام ۴ شرکت انتقال داده های آسیاتک، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین و داروسازی دانا عرضه اولیه شده و سیمان آبیک، پنجمین سهم جدید سال بشمار می رود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0