سینا سلیمانی
1399/05/02
22:05
🎯#وغدیر ✍️🏽سرمایه گذاری غدیر ، مالک ۶۷.۵٪ از پارسان ، ۱۸.۵٪ از پتروشیمی پارس ، ۲۱.۳٪ از گهرزمین ، ۸٪ از توسعه صنایع بهشهر ، ۴.۵٪ از تامین سرمایه ...

🎯#وغدیر


✍️🏽سرمایه گذاری غدیر ، مالک ۶۷.۵٪ از پارسان ، ۱۸.۵٪ از پتروشیمی پارس ، ۲۱.۳٪ از گهرزمین ، ۸٪ از توسعه صنایع بهشهر ، ۴.۵٪ از تامین سرمایه نوین ،۲۵٪ از ساروج بوشهر ، ۷.۶٪ از آ س پ ،۱۰.۵٪ از موتوژن ، ۱۲.۵٪ از توسعه ساختمان و مالک کمتر از ۱٪ از بورس انرژی و بورس کالا و بانک پاسارگاد و داروسازی قاضی و ... است.


در بخش غیر بورسی نیز مالک شرکت هایی نظیر برق و انرژی غدیر ، صنایع و معادن غدیر ، آلومینیوم جنوب ، سرمایه و صنعت غدیر ،توسعه فراساحل نگین کیش ،صنعت نوین ایرانیان ، بازرگانی غدیر ،برق گیلان ، زرین پرشیا ،نساجی مازندران ،اعتضاد غدیر ، داروسازی دانا ، کارت ایران و ... میباشد.


عمده وزن پرتفوی غدیر به ترتیب ، پالایشی ، پتروشیمی ، معدنی ، ساختمانی و سرمایه گذاری و خدمات مالیست که تنوع پرتفوی غدیر را بالا برده و این شرکت را به یک هلدینگ چند رشته ای تبدیل میکند.


✍️🏽 ارزش برخی دارایی های شرکت به شرح زیر می باشد :


▪️پارسان : بهای تمام شده ۱۰۷ تومان ، ارزش روز ۳۴۷۰ تومان


▪️پتروشیمی پارس : بهای تمام شده ۲۱۰۰ تومان ، ارزش روز ۱۵۴۶۰ تومان


▪️گهر زمین : بهای تمام شده۱۱۲ تومان ، ارزش روز ۷۱۷۱ تومان


▪️صنایع بهشهر : بهای تمام شده۱۲۰ تومان ، ارزش روز ۲۳۰۰ تومان


▪️تامین سرمایه نوین : بهای تمام شده ۷۸ تومان ، ارزش روز ۱۶۲۸ تومان


✍️🏽 در حال حاضر ، صرفا خالص ارزش ۵ دارایی فوق برای غدیر ، ۱۴۶۵۹۷ میلیارد تومان می باشد !! ( بهای تمام شده منهای ارزش روز )


در بخش غیر بورسی ، هلدینگ برق و انرژی غدیر با بهای تمام شده۱۰۰۰ میلیارد تومانی ، ارزش روز بیش از ۱۱۴۳۰ میلیارد تومانی دارد که صرفا از این محل حدود ۱۰۴۰۰ میلیارد تومان به خالص ارزش دارایی های غدیر افزوده خواهد شد.


( به دلیل تعداد بالای زیر مجموعه ها امکان ارایه محاسبات تک تک دارایی ها وجود ندارد )


✍️🏽 با افزودن ارزش سایر شرکت های زیر مجموعه ، خالص ارزش دارایی های غدیر به سطح ۲۰۰۶۷۸ میلیارد تومان خواهد رسید. مارکت کپ غدیر در حال حاضر در سطح ۱۱۷۵۰۰ میلیارد تومان قرار دارد ، لذا در حال حاضر در سطح ۵۸٪ از NAV خود در حال معامله است !


نکته جالبی که قبلا به آن اشاره کردم اینجاست که با وجود محاسبات بالا ( که در بخش برآورد ارزش زیرمجموعه های غیر بورسی بسیار محتاطانه برآورد صورت گرفته است ) مارکت کپ غدیر از مارکت کپ پارسان که یکی از زیر مجموعه های غدیر است ، پایین تر است !! خالص ارزش پارسان به تنهایی برای غدیر ۹۱۷۹۳ میلیارد تومان است ، یعنی مارکت کپ امروز غدیر صرفا به اندازه خالص ارزش پارسان برای غدیر است !!!!


همانطور که در مورد فخوز عرض کردم ، غدیر هم بنظر بنده یکی از شرکت های کم ریسک و ارزنده برای سهامداری است که بنظر بازار خطای ارزشیابی در مورد آن دارد.


انتهای خبر

0
0