رمزارز نیوز
1403/01/19
18:00
ارز دیجیتال BOOK OF MEME چیست؟ معرفی میم کوین BOME

در دنیای پر جنب و جوش و اغلب غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال، توکن تازه راه‌اندازی‌شده بوک آو میم (BOOK OF MEME) با نماد اختصاری BOME توجه علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. دلیل اصلی محبوبیت ارز دیجیتال BOOK OF MEME این است که یک میم کوین مبتنی بر شبکه سولانا است. توکن BOME این پروژه که با هدف جاودانه کردن فرهنگ میم در بلاکچین طراحی شده، پس از راه‌اندازی، رشد چشمگیری را تجربه کرده و سودهای کلانی برای سرمایه‌گذاران خود داشته است. اما ارز دیجیتال بوک آو میم دقیقا چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با میم کوین ترند این روزهای بازار بیشتر آشنا شوید.


ارز دیجیتال BOOK OF MEME چیست؟

ارز دیجیتال BOOK OF MEME یک رمزارز مبتنی بر میم (میم کوین) جدید است که در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۴، در شبکه سولانا معرفی شد و با افزایش ۳ هزار درصدی قیمت خود طی چند روز اول، سر و صدای زیادی را در بازار کریپتو ایجاد کرد.


ارز دیجیتال بوک آو میم به دست هنرمندی مشهور در بازار کریپتو به نام دارک فارمز (Darkfarms) که خالق میم‌های مرتبط با پپه (Pepe) است، راه‌اندازی شد. این هنرمند درباره میم‌ها می‌گوید:


میم هنر است و هنر میم است. میم زندگی است و زندگی میم است. میم اینترنت است و اینترنت میم است. کسی که میم‌ها را کنترل می‌کند، جهان را کنترل می‌کند.


توکن BOME با هدف ایجاد یک کتابخانه ذخیره‌سازی دائمی برای میم کوین‌ها ایجاد شده است. در واقع، چشم‌انداز این پروژه این است که محتوای مبتنی بر میم‌ها را به صورت ایمن در بلاکچین جاودانه کند. برای این منظور، پروژه توکن بوم از فناوری آرویو (Arweave)، سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) و کتیبه‌های بیت کوین (inscriptions) برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده کرده و به عنوان یک پلتفرم اجتماعی برای ذخیره‌سازی بین زنجیره‌ای عمل می‌کند.

ارز دیجیتال BOOK OF MEME

در کل، رشد چشمگیر ارزش ارز دیجیتال بوک آف میم را می‌توان به هیجانات اخیر پیرامون میم کوین‌ها و همچنین، لیست شدن آن در صرافی‌های بزرگ جهان نسبت داد که محبوبیت و دسترسی به آن را افزایش داده است.


ارز دیجیتال بوک آو میم چگونه کار می‌کند؟

در وبسایت رسمی رمزارز BOOK OF MEME، این شبکه به عنوان یک پروژه آزمایشی توصیف شده که هدف آن، به تصویر کشیدن فرهنگ همیشه در حال تکامل میم و اطمینان از ذخیره دائمی هر میم در بلاکچین است. در واقع، پروژه رمزارز بوک آو میم فرهنگ میم‌ها را از طریق یک کتابخانه دیجیتالی و با ابرداده حفظ کرده و هر میم را به توکن بومی خود، یعنی توکن BOME پیوند می‌دهد. به گفته دارک فارمز، این پروژه «قصد دارد که بعد جدیدی از رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز را ایجاد و میم‌ها را غیرقابل توقف کند.»


ارز دیجیتال BOME بر بستر بلاکچین سولانا اجرا می‌شود و همان‌طور که گفته شد، از فناوری آرویو و سیستم IPFS به عنوان فناوری ذخیره‌سازی اولیه استفاده می‌کند. پروژه ارز دیجیتال BOOK OF MEME همچنین برنامه‌هایی برای استفاده از کتیبه‌های بیت کوین جهت ذخیره‌سازی غیرقابل تغییر داده‌ها، در دست توسعه دارد.


توکنومیک ارز دیجیتال بوک آف میم

مجموع عرضه ارز دیجیتال بوک آو میم به ۶۹،۰۰۰،۰۰۰،۴۲۰ توکن BOME محدود شده که توزیع آنها به صورت زیر است:


ارز دیجیتال بوک آو میم

۵۰ درصد برای پیش‌فروش، ۲۰ درصد برای ذخیره در صندوق جامعه (که سه ماه پس از راه‌اندازی باز می‌شود)، و ۳۰ درصد به استخرهای نقدینگی، اختصاص داده شده است.

توکن BOME را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

توکن بوم را می‌‌توان در صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا، از جمله ریدیوم (Raydium)، اورکا (Orca) و ژوپیتر (Jupiter) و همچنین، صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده دیگری مانند بایننس، کوکوین (KuCoin)، Gate.io، اچ‌تی‌ایکس (HTX)، کوینکس (CoinEx)، مکسی (MEXC)، بیت‌گت (Bitget) و غیره، خرید و فروش کرد.

توکن BOME

از طرفی، همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال بوک آف میم یک میم کوین مستقر در بلاکچین سولانا است. این بدان معنا است که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از سولانا، از رمزارز BOOK OF MEME نیز پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله: فانتوم (Phantom) و همچنین، کیف پول‌های سخت افزاری همچون لجر (Ledger).


تاریخچه قیمت توکن بوم

همان‌طور که گفته شد، رمزارز بوک آو میم در تاریخ ۱۰ مارس معرفی شد. پیش‌فروش ارز دیجیتال BOME در تاریخ ۱۳ مارس انجام شد و در تاریخ ۱۴ مارس، این توکن با قیمت اولیه ۰٫۰۰۰۹۳ دلار کار خود را در بازار آزاد آغاز کرد. در همان روزهای ابتدایی، ارز دیجیتال BOOK OF MEME با استقبال شدیدی از سوی کاربران روبه‌رو گردید و در ۱۶ مارس، به بالاترین سطح تاریخی خود در محدوده ۰٫۰۲۸ دلار رسید (یعنی یک رشد تقریبا ۳ هزار درصدی).


توکن بوم

نمودار قیمت ارز دیجیتال بوک آو میم از ابتدا تاکنون. با این حال، روزهای اوج توکن BOME دوام زیادی نداشت و قیمت این میم کوین در روزهای بعد کاهش یافت، به طوری که در تاریخ ۱۹ مارس، به محدوده ۰٫۰۰۹۳ دلار افت کرد.


از آن زمان تاکنون، قیمت توکن بوم یک روند پرنوسان را در پیش گرفته و اگرچه بخشی از ضررهای خود را جبران کرده، اما نتوانسته بر مقاومت ۰٫۰۲ دلاری غلبه کند.


پیش‌بینی قیمت رمزارز BOOK OF MEME

ارزهای دیجیتال، به ویژه میم کوین‌ها، بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com، متوسط قیمت ارز دیجیتال بوک آف میم را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۰٫۰۲۹ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۰٫۰۳۴ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت رمزارز BOOK OF MEME در سال ۲۰۳۰، تا ۰٫۱۱ دلار افزایش یابد.


علت محبوبیت رمزارز بوک آو میم در بین سرمایه‌گذاران چیست؟

موفقیت میم کوین‌هایی مانند رمزارز بوک آو میم را می‌توان به ماهیت ویروسی و جذاب ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم نسبت داد. این نوع ارزهای دیجیتال برای جلب توجه جوامع آنلاین طراحی می‌شوند و اغلب از شخصیت‌ها، افراد، حیوانات یا آثار هنری معروف الهام می‌گیرند. در مورد ارز دیجیتال BOME می‌توان گفت که این میم کوین، کاتالوگ کاملی از میم‌های محبوب است که در فضای کریپتو به محبوبیت رسیده‌اند.


از طرفی، هزینه پایین مورد نیاز برای ورود به بازار میم کوین‌ها و پتانسیل بالای آنها برای سوددهی، این گروه از ارزهای دیجیتال را علی‌رغم نوسانات زیاد و ماهیت سوداگرانه‌شان، برای بسیاری از معامله‌گران جذاب می‌کند.


یکی از دیگر از عوامل جذابیت ارز دیجیتال BOOK OF MEME خالق آن است که به عنوان یک هنرمند مشهور اینترنتی، برخی از محبوب‌ترین میم‌ها را ایجاد کرده است؛ از جمله میم‌های مرتبط با پپه.


خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال بوک آو میم، یک میم کوین مستقر در بلاکچین سولانا، پرداختیم. توکن BOME که به تازگی راه‌اندازی شده، به دلیل پایه‌گذاری آن در شبکه سولانا و رشد چندین هزار درصدی قیمتش، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده و در کمتر از یک ماه، به یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌های بازار تبدیل شده است. با این حال، به خاطر داشته باشید که توکن بوم یک دارایی سوداگرانه با کاربرد اندک است که قیمت آن بسیار پرنوسان است و کاملا به تبلیغات میم کوین‌ها در جامعه بستگی دارد. در حالی که نوسانات بالای ارزش میم کوین‌ها می‌تواند فرصت خوبی را برای کسب سودهای باورنکردنی ارائه دهد، قیمت آنها همچنین ممکن است به طور ناگهانی کاهش یابد و منجر به ضررهای سنگینی شود. از این رو، هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها، به ویژه میم کوین‌ها، سرمایه‌گذاری نکنید.


انتهای خبر

0
0