بورس پرس
1401/04/11
00:01
مجوز افزایش سرمایه ۲۳۲ تا ۵۴ درصدی ۷ شرکت بورسی و فرابورسی صادر شد

۷ شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۱۹۱، ۱۰۰، ۲۳۲، ۵۴، ۸۱، ۹۰ و ۱۱۱ درصدی را از چهار محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۷ شرکت ماشین سازی نیرو محرکه، داروسازی کاسپین تامین، داده گستر عصر نوین، بیمه اتکایی ایرانیان، فولاد مبارکه ، بیمه پاسارگاد و بهمن دیزل به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۹۱، ۱۰۰، ۲۳۲، ۵۴، ۸۱، ۹۰ و ۱۱۱ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


براین اساس، "تمحرکه" سرمایه فعلی را از ۱۲.۱ به ۳۵.۵ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


سرمایه فعلی "کاسپین" از ۷۰ به ۱۴۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی، اصلاحات GMP بخش نیمه جامدات و بهسازی آزمایشگاه میکروبی می شود.


"های وب" سرمایه فعلی را از ۸۳۴ میلیارد به ۲.۷ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۲.۷ به ۳ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


همچنین سرمایه فعلی "اتکای" از ۵۲۰ به ۸۰۰ میلیارد تومان می رسد. ۲۲۰ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و ۶۰ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.


"فولاد" سرمایه فعلی را از ۲۹.۳ به ۵۳ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بزرگ فولادی از محل سود انباشته برای ت امین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت اسمی ۹۱۴ مگاوات، خرید دارایی‌های سرمایه‌ای (۵۰ دستگاه لوکوموتیو)، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مشارکت در افزایش سرمایة شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته (خرید سهام) اعمال می شود.


در این میان، سرمایه فعلی "بپاس" از ۳ به ۵.۸ هزار میلیارد تومان می رسد. ۲.۴ هزار میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و ۳۰۶.۱ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها برای ا صلاح ساختار مالی، احراز شرایط بیمه مرکزی و حفظ نسبت توانگری مالی صرف می شود.


"خدیزل" هم سرمایه فعلی را از ۸۰۰ میلیارد به ۱.۶۹ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0