آکادمی هلاکوئی
1401/03/24
13:28
سقوط کوتاه مدت قیمت اتریوم به زیر ۹۵۰ دلار در صرافی Uniswap

با کاهش نزدیک به ۲۰ درصدی قیمت اتریوم…

با کاهش نزدیک به ۲۰ درصدی قیمت اتریوم در روز گذشته و رسیدن قیمت به حوالی مرز ۱۲۰۰ دلاری امروز صبح، بسیاری از سرمایه گذاران رمزارزها و دنبال کنندگان این صنعت خود را برای افت تاریخی قیمت اتریوم به محدوده اعداد سه رقمی آماده می کنند.


اما این اتفاق در اواخر شب گذشته در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ البته فقط برای مدت خیلی کم رخ داد، پس از اینکه یک نهنگ بیش از ۶۵۰۰۰ ETH را وارد بازار کرد، قیمت ETH به ۹۵۰ دلار رسیده بود. این اتفاق به طور گسترده در توییتر وایرال شد، زیرا این قیمت به طور قابل توجهی کمتر از نرخ نقدی در سایر صرافی ها بود، جایی که قیمت در آن زمان در حدود ۱۳۰۰ دلار بود. با این حال، ثابت شد که این یک سقوط کوتاه فقط در صرافی یونی سواپ بود و قیمت آن بلافاصله بدلیل هماهنگ شدن با بقیه بازار افزایش یافت.


ظاهرا کاهش لحظه ای به قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار برای اتریوم، در درجه اول توسط فروش فوق الذکر ایجاد شد که هم یونی سواپ و هم رقیب آن سوشی سواپ را شامل می شد.


این تراکنش شاهد فروش ۶۵۱۰۴ ETH بود که از یک صندوق در اپلیکیشن دیفای Oasis با میانگین قیمت فروش نزدیک به ۱۱۵۶ دلار به ازای هر ETH فروخته شد. در مجموع، بیش از ۷۵ میلیون دلار ETH با آن قیمت فروخته شده است. این اتریوم ها برای پشتوانه های استیبل کوین های وابسته به دلار، از جمله DAI، USDC، و USDT فروخته شده اند.


ماریانو کونتی (Mariano Conti)، یک سرمایه گذار مشهور و مشاور پروژه اتریوم، در توییتی نوشت که یک سرمایه گذار ظاهرا در حال فروختن گنجینه بزرگ اتریوم های خود برای «پرداخت بدهی و کاهش ریسک» در پلتفرم وام دهی دیفای MakerDAO است. همچنین شاید برای پوشش دادن وامی است که در شرف پرداخت می باشد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: decrypt.co


انتهای خبر

0
0