بورسینه
1401/05/25
12:48
📌تکلیف بازار با برجام مشخص نشد 🔹پس از چند روز انتظار، بالاخره شب گذشته ایران پاسخ رسمی خود را به متن توافق نامه پیشنهادی اروپا البته به صورت محرما...

📌 تکلیف بازار با برجام مشخص نشد



🔹پس از چند روز انتظار، بالاخره شب گذشته ایران پاسخ رسمی خود را به متن توافق نامه پیشنهادی اروپا البته به صورت محرمانه اعلام کرد؛ همین موضوع باعث شد با انتشار تحلیل‌های مختلف و البته متناقض در مورد متن نامه ایران، بورس نیز بلاتکلیف باشد.



🔹در ابتدای بازار با اوج‌گیری خوشبینی‌ها شاهد افزایش تقاضا در گروه‌های برجامی (خودرویی و بانکی) ‌و فشار فروش در گروه‌های دلاری (فلزات اساسی، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها) بودیم؛ موضوعی که با بهبود نسبی ارزش معاملات و رشد شاخص کل همراه شد.



🔹در همان یک ساعت ابتدایی بازار شاخص کل تقریبا با افزایش بیش از ۳ هزار واحدی همراه شد و ارزش معاملات خرد به بیش از یک هزار و پانصد میلیارد تومان رسید.



🔹اما در ادامه فشار فروش در نمادهای برجامی به ویژه خودرویی ها افزایش پیدا کرد و معاملات گروه‌های برجامی به ویژه پالایشی‌ها هم قرمزتر شد.



🔹نتیجه اینکه از میانه‌های بازار شاخص کل نزولی و معاملات هم کم رونق‌تر شد؛ به گونه ای که ارزش معاملات خرد بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ به حدود هزار و پانصد میلیارد تومان رسید.( ارزش معاملات خرد در دو ساعت برابر با یک ساعت ابتدایی بازار)



🔹در نهایت شاخص کل امروز را با کاهش بیش از چهار هزار واحدی به پایان رساند و ارزش معاملات خرد هم به حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته با افزایش نسبی همراه بوده است.



🔹اما شاخص هم وزن با افزایش حدود ۱٬۴۰۰ واحدی همراه شد و تا میانه ارتفاع ۳۹۸ هزار واحدی بالا آمد.



🔹حقیقی‌ها در بازار امروز بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ شپنا با ۳۷، آریان با ۲۳ و فجام با ۹ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی و پترول با ۲۰، اخابر با ۱۶ و ذوب با ۱۵ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

انتهای خبر

0
0