رمزارز نیوز
1401/10/19
11:10
۵ رمزارزی که پیشتاز بازار صعودی جدید خواهند بود!

با پایان یافتن هفته اول ژانویه ۲۰۲۲، بازار کلی ارزهای دیجیتال با پیشتازی آلت کوین‌ها، قدرت تازه‌ای گرفته است.… مطالعه مطلب ...

با پایان یافتن هفته اول ژانویه ۲۰۲۲، بازار کلی ارزهای دیجیتال با پیشتازی آلت کوین‌ها، قدرت تازه‌ای گرفته است. در زمان نگارش این خبر، ارزش کل بازار رمزارزها برابر با ۸۴۸٫۱۹ میلیارد دلار است که نسبت به روز گذشته، ۳ درصد رشد دارد.


به گزارش سایت فاین بولد، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا ببینیم کدام ارزهای دیجیتال در هفته پیش‌رو پتانسیل رشد بیشتری در مقایسه با رمزارزهای دیگر دارند.


۱. بیت کوین (BTC)

پادشاه ارزهای دیجیتال پس از دریافت اخبار مثبت مربوط به اشتغال در ایالات متحده، در یک روند صعودی قرار گرفته است. اگرچه بیت کوین هنوز فاصله بسیار زیادی با اوج‌های تاریخی خود دارد، اما این رمزارز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، دستاوردهای خوبی داشته است.


در همین حال، انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین تحت تاثیر داده‌های کلان اقتصادی، از جمله شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و داده‌های تورم، قرار داشته باشد. در همین راستا، مایکل ون ده پوپه، کارشناس و تحلیلگر ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که داده‌های تورم احتمالا خوب باشند و این موضوع ممکن است شانس بیت کوین برای رشد قیمتی بیشتر را افزایش دهد. به طور کلی، این تحلیلگر می‌گوید که بیت کوین پس از شکستن مقاومت کلیدی در ۱۷ هزار دلار، در هفته آینده شانس بیشتری برای بریک آوت دارد.


در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۱۷،۲۲۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۱٫۶ درصد و در مقایسه با هفته گذشته، ۳٫۵ درصد رشد دارد.


۲. سولانا (SOL)

به نظر می‌رسد که سولانا نگرانی‌های اخیر در مورد آینده خود – به دلیل روابط نزدیک این شبکه با صرافی ورشکسته FTX و مدیرعامل سابق آن، سم بنکمن-فرید – را پشت سر گذاشته است. پیش‌تر، این نگرانی‌ها منجر به سقوط قیمت رمزارز سولانا به ۸ دلار شده بودند. با این حال، رالی بهبود اخیر این ارز دیجیتال باعث سرازیر شدن بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه به بازار آن در یک هفته شده است.


اگرچه سولانا از لحاظ تاریخی هم‌راستا با بازار کلی رمزارزها حرکت می‌کند، اما رالی صعودی اخیر آن را می‌توان به تبلیغات و شور و هیجان پیرامون میم کوین جدید این شبکه، یعنی بانک (BONK) نسبت داد. پس از ایردراپ توکن جدید بانک میان اعضای اکوسیستم سولانا، قیمت و حجم معاملات SOL به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت. با این حال، این نکته را هم در نظر داشته باشید که سولانا به جز میم کوین بانک، در حال حاضر هیچ محرک صعودی دیگری ندارد، در حالی که اثرات فروپاشی FTX همچنان پابرجاست.


در زمان نگارش این خبر، سولانا در محدوده قیمتی ۱۶٫۱۵ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۲۱٫۵ درصد و در مقایسه با هفته گذشته، ۶۲ درصد رشد دارد.


۳. لیدو دائو (LDO)

لیدو دائو (Lido DAO)، پلتفرمی برای لیکوئید استیکینگ اتریوم، اخیرا شاهد افزایش قیمت و ارزش بازار توکن بومی خود بوده است. اگرچه این ارز دیجیتال نیز هم‌راستا با بازار کلی رمزارزها حرکت کرده، اما آخرین رالی آن را می‌توان به ارتقای شانگهای اتریوم نسبت داد که توسعه‌دهندگان، زمان اجرای آن را برای قبل از ماه مارس تعیین کرده‌اند.


انتظار می‌رود که با اجرای ارتقای شانگهای، قفل اتریوم‌های استیک‌شده اتریوم در نهایت باز شده و معامله‌گران موفق به برداشت کوین‌های خود شوند. طبق گزارش‌ها، پلتفرم لیدو تقریبا ۲۵ درصد از اتریوم‌های استیک‌شده را به خود اختصاص داده و یکی از بزرگترین پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ اتریوم است. بنابراین، انتظار می‌رود که پس از اجرای ارتقای شانگهای و آزاد شدن قفل ETHهای استیک‌شده، کاربران بیشتری از پلتفرم لیدو برای استیک کردن کوین‌های خود استفاده کنند و این موضوع، می‌تواند رشد بیشتر LDO را به همراه داشته باشد.


در زمان نگارش این خبر، لیدو دائو در محدوده قیمتی ۱٫۹ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۲۶ درصد و در مقایسه با هفته گذشته، بیش از ۷۵ درصد رشد دارد.


۴. اتریوم کلاسیک (ETC)

آخرین رالی اتریوم کلاسیک باعث شده که این فورک اتریوم، سطح قیمتی ۲۰ دلار پس بگیرد که یک سطح حمایتی کلیدی برای آن محسوب می‌شود. اگرچه محرک این رالی مبهم است، اما اتریوم کلاسیک شاهد افزایش فعالیت‌های شبکه است که می‌تواند بر قیمت رمزارز آن هم تاثیر بگذارد.


یک نکته قابل‌توجه دیگر، این است که اخیرا نرخ هش این شبکه هم افزایش یافته است. علاوه بر این، قیمت ETC ممکن است از رویکرد شورت اسکوئیز (short-squeeze) جامعه خود سود برده باشد. در همین راستا، داده‌های پلتفرم تحلیلی Santiment نشان می‌دهند که اتریوم کلاسیک شاهد افزایش حجم معاملات خود بوده است.


در زمان نگارش این خبر، اتریوم کلاسیک در محدوده قیمتی ۲۱٫۲ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۶٫۸ درصد و در مقایسه با هفته گذشته، ۳۵ درصد رشد دارد.


۵. کاردانو (ADA)

در سال ۲۰۲۲، کاردانو به چندین نقطه عطف بزرگ دست یافت و توسعه پایداری را در توسعه شبکه خود، که یک کاتالیزور کلیدی برای افزایش قیمت رمزارز آن محسوب می‌شود، ثبت کرد. در نتیجه این‌ها، قیمت کاردانو در هفته اول سال ۲۰۲۳ یک رشد دو رقمی را تجربه کرده است.


علاوه بر رالی صعودی کلی در بازار رمزارزها، دستاوردهای اخیر ADA را تا حدودی می‌توان به گسترش اکوسیستم دیفای کاردانو نیز نسبت داد. همچنین، علاقه سرمایه‌گذاران به کاردانو ممکن است به طور فزاینده‌ای با فعالیت پایدار نهنگ‌ها در بازار این ارز دیجیتال، تحریک شده باشد.


در زمان نگارش این خبر، کاردانو در محدوده قیمتی ۰٫۳۲۵ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۱۷٫۵ درصد و در مقایسه با هفته گذشته، ۳۰ درصد رشد دارد.


انتهای خبر

0
0