مجید سلطانی
1400/06/27
21:23
📌بررسی #شستا در سال مالی منتهی به پایان خرداد 1400 ✅صورت سود و زیان ⬅️مجموع درآمد عملیاتی شستا در سال مالی مورد بررسی برابر 31,497.6 میلیارد تو...

📌بررسی #شستا در سال مالی منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۰



✅صورت سود و زیان



⬅️مجموع درآمد عملیاتی شستا در سال مالی مورد بررسی برابر ۳۱,۴۹۷.۶ میلیارد تومان بوده و رشد ۶۱ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل داشته است. از مجموع درآمد مذکور ۲۲,۶۳۱.۷ میلیارد تومان مربوط به درآمد سود سهام بوده که رشد ۹۳ درصدی داشته و ۸۸۶۵.۹ میلیارد تومان از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها حاصل شده و افزایش ۱۴ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه قبل نشان می‌دهد.



⬅️سود خالص شستا برابر ۳۱,۱۴۸ میلیارد تومان گزارش شده که رشد ۶۲ درصدی در قیاس با دوره قبلی داشته است؛ اما به دلیل افزایش سرمایه ۷۸ درصدی در این دوره سود خالص هر سهم افت ۹ درصدی پیدا کرده و برابر ۲۱۹.۴ تومان محقق شده است. (پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود در مجمه ۵۸ درصد است که تقریبا حدود ۱۲۷ تومان به ازای هر سهم برآورد می‌شود)



✅وضعیت سرمایه‌گذاری‌ها



⬅️بیشترین سرمایه‌گذاری شستا در سال مالی گذشته در گروه محصولات شیمیایی رخ داده و این صنعت ۳۵.۵ درصد از کل پرتفوی سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است؛ پس از آن مخابرات و گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.



⬅️کل مبلغ واگذاری سهام توسط شستا در سال گذشته ۱۹,۳۶۶.۳ میلیارد تومان بوده و بیشترین سود برابر ۴۲۳۸.۲ میلیارد تومان از محل واگذاری وبملت حاصل شده است.



⬅️هم‌چنین این شرکت ۱۶,۷۳۷.۳ میلیارد تومان سهام خریداری کرده که بیشترین وزن خرید در میان شرکت‌های بورسی به تاپیکو با ۴۹۴۶ میلیارد تومان و بیشترین وزن خرید در میان شرکت‌های خارج از بورس به رایتل (از زیرمجموعه‌هایی که شستا مالکیت ۱۰۰ درصدی آن را در اختیار دارد) با ۴۶۷۵.۵ میلیارد تومان اختصاص داشته است.



✅برنامه‌های آتی شرکت برای عرضه اولیه زیرمجموعه‌ها



⬅️براساس گزارش تفسیری شرکت ، برنامه عرضه اولیه ۱۸ شرکت تا بهار ۱۴۰۱ آورده شده که شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری هامون صبا، داروسازی دانا، سیمان آبیک ، افق تامین انرژی طوس، آنتی بیوتیک سازی ایران، ستاره خلیج فارس، سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، خدمات ارتباطی رایتل، سرمایه‌گذاری صنایع لاستیک، پخش اکسیر، سابیر، حریر خوزستان، هلدینگ سلولزی، توفیق دارو، شیمی بافت، صنایع سرام آرا، کارگزاری صبا تامین و پتروشیمی مروارید است.



⬅️از میان تمامی شرکت‌هایی که نام آن‌‌ها آورده شده عرضه اولیه سیمان آبیک به دلیل انتشار بخشی از گزارشات مالی در کدال، محتمل‌تر از سایرین است./بورس فوری

انتهای خبر

0
0