آکادمی هلاکوئی
1399/10/16
13:07
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۶ دی)

بیت کوین پس از سپری کردن یک روز…

بیت کوین پس از سپری کردن یک روز طوفانی و تجربه ریزش ۵۵۰۰ دلاری و رسیدن قیمت به زیر ۲۸ هزار دلار، بار دیگر بالای سطح ۳۰ هزار دلار آرام گرفت. قیمت اکثر کوین های جایگزین نیز بعد از رکوردهای دیروز اصلاح شده است.


توقف بیت کوین در سطح ۳۱ هزار دلار


سال جدید برای ارز رمزنگاری شده برتر بازار، با ثبت رکوردهای پی در پی آغاز شد و آخرین رکورد آن نزدیک به سطح ۳۵۰۰۰ دلار به ثبت رسید. با این حال، روز دوشنبه با آغاز روندی ناپایدار، تنها ظرف چند ساعت حدود ۵۵۰۰ دلار از ارزش آن کاسته شد.


گمانه زنی ها حاکی از آن هستند که این افت گسترده قیمت BTC به دنبال شکافی که از هفته گذشته در بورس کالای شیکاگو ایجاد شده بود اتفاق افتاده است. بیت کوین این شکاف را با ۲۹۰۰۰ دلار پر کرد و اندکی بعد دوباره به بالای ۳۰۰۰۰ دلار رسید.


طی ساعات بعد، این ارز رمزپایه با یک گام صعودی بزرگتر به ۳۳۰۰۰ دلار رسید. هرچند، خرس ها بار دیگر کنترل را در دست گرفتند و آن را به سطح فعلی یعنی حدود ۳۱۰۰۰ دلار رساندند.


از منظر تکنیکال، سطوح حمایتی اصلی در ۳۰۳۰۰ ، ۳۰۰۰۰ و ۲۹۳۰۰ دلار واقع شده اند که در صورت اصلاح مجدد قیمت به این ارز کمک خواهند کرد. برعکس، در صورت از سرگیری روند صعودی، خطوط مقاومت ۳۲۲۰۰ ، ۳۳۱۰۰ دلار و ۳۴۸۰۰ دلار اولین موانع پیش روی بیت کوین خواهند بود.


نموداربیتکوین - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (16 دی)

اصلاح آلتکوین ها


نوسانات دیروز، بازار آلتکوین ها را هم بی نصیب نگذاشته است. همانطور که می دانید، اتریوم با عملکردی چشمگیر توانست ۱۱۷۰ دلار را لمس کرده و بالاترین قیمت خود طی سه سال گذشته را به ثبت برساند.


هرچند، ETH بلافاصله پس از این اوج گرفتن، تا ۹۰۰ دلار ریزش کرد. با این وجود، دومین دارایی دیجیتال بزرگ بازار، ۱۰۰۰ دلار را پس گرفت و در حال حاضر بالای این سطح در نوسان است.


ریپل در مقیاس ۲۴ ساعته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و به ۰.۲۳ دلار رسید. Bitcoin Cash (-۱۱٪) ، Binance Coin (-۶٪) ، Chainlink (-۱۱٪) ، Polkadot (-۷٪) ، Cardano (-۶٪) ، و Litecoin (-۸٪) نیز امروز وضعیتی قرمز دارند.


Ren (-۱۱٪), TRON (-۱۱٪), Ontology (-۱۱٪), Verge (-۱۱٪), NEAR Protocol (-۱۰٪) و BitTorrent (-۱۰٪) از دیگر ارزهایی هستند که ریزش قابل توجهی را تجربه کرده اند.


ارزش کل بازار رمزنگاری از اوج ۹۲۰ میلیارد دلاری دیروز به ۸۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. چیرگی بیت کوین نیز امروز به ۶۸.۱ درصد رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0