رمزارز نیوز
1402/02/21
22:00
ضربه جدید آمریکا به بازار: لیست رمزارزهای غیرقانونی منتشر شد!

کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با اعلام لیست پروژه‌های غیرقانونی به جنگ با کریپتو ادامه می‌دهد. آیا… مطالعه مطلب ...

کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با اعلام لیست پروژه‌های غیرقانونی به جنگ با کریپتو ادامه می‌دهد. آیا سرنوشت ریپل، دش و بسیاری از توکن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد؟


به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس مقاله وال استریت ژورنال، کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرده که ۷۶ ارز دیجیتال به صورت رسمی ثبت نشده‌اند و غیرقانونی محسوب می‌شوند. در نتیجه، این پروژه‌ها نمی‌توانند تحت قوانین مالی دولت آمریکا فعالیت اقتصادی داشته باشند. در میان این پروژه‌ها، رمزارزهای معروفی مثل استیبل کوین ترا (TerraUSD) و توکن بومی صرافی FTX (FTT) دیده می‌شود. حتی ریپل (XRP) و دش (DASH) نیز در این لیست حضور دارند.


تعداد زیادی از این توکن‌ها در صرافی‌های مشهور لیست شده‌اند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که سازمان SEC در آینده سخت‌گیری‌های بیشتری برای پلتفرم‌های رمزارزی در نظر بگیرد. در حال حاضر، بایننس، کراکن و چند صرافی مشهور دیگر درگیر مشکلات این‌چنینی هستند. حتی ممکن است فعالیت در این صرافی‌ها به طور کامل ممنوع اعلام شود.


تصمیم کمسیون بورس و اوراق بهادار می‌تواند تاثیر زیادی بر آینده ریپل داشته باشند. این پروژه دچار چالش‌های حقوقی مختلفی است و اگر غیرقانونی بودن این رمزارز تایید شود، قطعا شانس ریپل برای پیروزی در دادگاه بسیار کمرنگ خواهد شد.


اگر بخواهیم نگاهی خوش‌بینانه‌ای به این خبر داشته باشیم، باید گفت رمزارزهای محبوبی مثل بیت کوین و اتریوم دراین لیست حضور ندارند. با این حال، تضمینی نیست که نهاد SEC در آینده هم محدودیت‌هایی برای این دو رمزارز در نظر نگیرد.


نهادها و سازمان‌های آمریکایی روزبه‌روز قوانین بیشتر و دقیق‌تری را برای بازار رمزارزها تعیین می‌کنند. این روند می‌تواند به جامعه کریپتو کمک کند تا با خیال آسوده‌تر و اطمینان بیشتری به فعالیت در کریپتو کارنسی بپردازند. البته که شاید در این مسیر، پلتفرم‌ها و پروژه‌های مختلفی برای همیشه نابود شوند.


انتهای خبر

0
0