رمزارز نیوز
1401/04/27
11:30
میزان خسارت هکرهای رمزارزی مشخص شد!

یک شرکت امنیت وب۳ به نام Beosin، در گزارش اخیر خود، آخرین هک‌ها و کلاهبرداری‌های انجام‌شده در صنعت بلاکچین را… مطالعه مطلب ...

یک شرکت امنیت وب۳ به نام Beosin، در گزارش اخیر خود، آخرین هک‌ها و کلاهبرداری‌های انجام‌شده در صنعت بلاکچین را بررسی کرده که نشان می‌دهد ۷۱۸ میلیون دلار در سه ماهه گذشته از این طریق به صنعت کریپتو خسارت وارد شده است.


در این گزارش، ۴۸ حمله بزرگ به‌عنوان مسئول این خسارت شناخته شده‌اند. از این حملات، تنها سه حمله Beanstalk Farms، Harmony و Elrond هرکدام ۱۰۰ میلیون دلار خسارت به بار آورده‌اند و ۲۸ حمله نیز کلاهبرداری‌های یک تا ۱۰ میلیون دلار را شامل می‌شوند.


البته، زیان ناشی از کلاهبرداری‌های کریپتو نسبت به آمار سه‌ماهه قبلی به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار، ۴۰ درصد کاهش یافته است. با این حال، نسبت به مدت سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۲٫۴۲ برابر شده است. لازم به ذکر است که بیشتر زیان‌های سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، مربوط به هک رونین به‌اندازه ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.


این گزارش نشان می‌دهد که آوریل اوج فعالیت هکرها با ۱۹ حمله بزرگ و بیش از ۳۷۴ میلیون دلار خسارت بوده است. با وجود کاهش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر، کلاهبرداری‌ها در ماه ژوئن افزایش داشته‌اند.


حدود ۷۹٫۲ درصد از حملات که ۶۳٫۳ درصد از خسارات را نیز شامل می‌شود، در بخش دیفای بوده است. متداول‌ترین حملات نیز از طریق نقاط آسیب‌پذیر قراردادهای هوشمند، وام‌های فلش و کلیدهای خصوصی انجام شده‌اند.


اتریوم با ۳۸۱٫۳۵ میلیون دلار خسارت بیش از هر بلاکچین دیگری در سه ماهه گذشته مورد حمله واقع شده است. پس از اتریوم نیز زنجیره هوشمند بایننس با ۲۶ حمله بزرگ در رتبه دوم قرار دارد.


انتهای خبر

0
0