کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/24
13:31
کاهش هفت هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۷۱۹۱واحد کاهش یافته و به رقم دو میلی...

کاهش هفت هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۷۱۹۱واحد کاهش یافته و به رقم دو میلیون و ۳۸هزار واحد رسید.


از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز شش واحد کاهش یافته و در رقم ۷۰۲هزار و ۱۴۰واحد متوقف شد. معامله‌گران در این بازار بیش از ۲۹۵هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۵هزار و ۲۷۱میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس ایجاد کردند.


علاوه بر این شاخص کل فرابورس نیز ۶۳واحد افت کرده و رقم ۲۴هزار و ۹۷۶واحد را به ثبت رساند. فعالان در این بازار ۱۸۹هزار معامله به ارزش بیش از ۳۴هزار و ۶۳۲میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که پلیمر آریاساسول، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، گروه مالی صبا تامین، برق و انرژی پیوند گستر پارس و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از جمله نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0