آکادمی هلاکوئی
1400/12/02
00:00
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

تجمع گسترده سربازان، هواپیماهای جنگی، تجهیزات و مانورهای…

تجمع گسترده سربازان، هواپیماهای جنگی، تجهیزات و مانورهای نظامی گسترده روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، ترس از تهاجم احتمالی در چند روز آینده را افزایش داد. این خبر توانست فروش بیت کوین (BTC) را به زیر سطح حمایت قوی در ۳۹۶۰۰ دلار ببرد.


در میان این اخبار منفی، پرتو امیدی برای سرمایه‌گذاران کریپتو وجود دارد، زیرا داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد عرضه بیت‌کوین بیش از یک سال است که در هیچ تراکنشی استفاده نشده است. این نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت، موقعیت‌های خود را در روند نزولی کاهش نمی‌دهند.


مایک مک‌گلون(Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس، هشدار داد که بیت‌کوین ممکن است «هفته سختی در پیش داشته باشد» و هشدار داد که «بعید است تورم کاهش یابد مگر اینکه دارایی‌های ریسکی کاهش یابد». با این حال، مک گلون انتظار دارد که بیت کوین در سال جاری قوی تر ظاهر شود.


آیا بیت‌کوین و آلتکوین‌ها می‌توانند بهبود یابند؟ بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که ممکن است رشد کنند، بررسی کنیم.



BTC/USDT


شکست خریداران در دفاع از حمایت قوی در ۳۹۶۰۰ دلار نشان می دهد که بیت کوین همچنان با فروش قوی توسط خرس ها(فروشندگان) مواجه است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱۱۹۳ دلار) شروع به کاهش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده منفی سقوط کرده است که نشان می دهد خرس ها قدرت بیشتری دارند.


اگر قیمت زیر ۳۹۶۰۰ دلار باقی بماند، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد و جفت ارز BTC/USDT می تواند بین ۳۶۲۵۰ تا ۳۵۵۰۷.۰۱ دلار به منطقه حمایتی سقوط کند.


انتظار می‌رود گاوها(خریداران) به شدت از این منطقه دفاع کنند، زیرا شکستن زیر آن می‌تواند مسیر را برای ریتست پایین‌ترین سطح روزانه ۲۴ ژانویه(۴ بهمن) در ۳۲۹۱۷.۱۷ دلار باز کند. هر چه قیمت بیشتر از ۳۹۶۰۰ دلار باقی بماند، احتمال حرکت نزولی بیشتر می شود.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و به سرعت به بالای ۳۹۶۰۰ دلار برسد، انباشت قوی در سطوح پایین تر را نشان می دهد. گاوها سپس سعی خواهند کرد قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.


گاوها باید مقاومت بالای ۴۵۸۲۱ دلار را برطرف کنند تا نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد.


11111111111111 300x193 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شکست گاوها در دستیابی به یک بازگشت قوی از حمایت ۳۹۶۰۰ دلاری نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.


RSI عمیقا در بخش فروش بیش از حد می باشد و نشان می دهد که فروش ممکن است در کوتاه مدت بیش از حد باشد.


اگر خرس‌ها با موفقیت از ریتست سطح شکست در جهش بعدی دفاع کنند، فروش ممکن است تشدید شود و این جفت ارز به ۳۶۰۰۰ دلار سقوط کند. اگر گاوها ارز را به بالای ۴۱۰۰۰ دلار برسانند، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل خواهد شد.


22222222222 1 300x193 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

LEO/USD


LEOاز زمانی که در ۸ فوریه(۱۹ بهمن) به سقف تاریخی خود یعنی ۸.۱۴ دلار رسید، در حال اصلاح است.


اگر خریداران قیمت را به بالای ۶.۲۴ دلار برسانند، جفت ارز LEO/USD می تواند حرکت صعودی را از سر بگیرد. سپس این جفت ارزمی تواند تا ۷ دلار افزایش یابد.


برعکس، اگر گاوها نتوانند بازگشت فعلی را حفظ کنند، خرس‌ها فرصتی ایجاد میکنند و سعی می‌کنند این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، احساسات ممکن است نزولی شود و این جفت ارز ممکن است به سطح اصلاحی ۶۱.۸٪ در ۵.۱۸ دلار سقوط کند.


33333333333 1 300x192 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در محدوده ۵.۵۲ تا ۶.۲۴ دلار است. میانگین متحرک ۲۰-EMA و میانگین متحرک ۵۰ ساده صاف شده اند و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.


اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۵.۵۲ دلار بکشند و حفظ کنند، این تعادل به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد. سپس این جفت ارز می تواند به سمت ۲۰۰-SMA سقوط کند.


برعکس، اگر خریداران قیمت را به بالای ۵۰-SMA فشار دهند و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند تا ۶.۲۴ دلار افزایش یابد.


444444444444 1 300x190 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

MANA/USDT


دیسنترالند (MANA) از خط روند نزولی در ۱۶ فوریه(۲۷ بهمن) رد شد که نشان می‌دهد که این احساسات همچنان نزولی است و معامله‌گران در در سطوح مقاومتی می‌فروشند.


خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از SMA ۵۰ روزه (۲.۸۳ دلار) کشیده‌اند، که راه را برای کاهش احتمالی منطقه حمایت قوی بین ۲.۴۴ دلار و SMA ۲۰۰ روزه (۲.۲۰ دلار) باز می‌کند.


اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت ارز MANA/USDT را به خط روند نزولی سوق دهند. گاوها باید این مانع را برطرف کنند تا نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد.


در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت را زیر SMA ۲۰۰ روزه حفظ کنند، فروش می‌تواند تشدید شود و این جفت ارز می‌تواند تا ۱.۷۰ دلار کاهش یابد.


55555555555 300x195 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خرس ها قیمت را به زیر ۲۰۰-SMA بردند. اگر قیمت در زیر این سطح باقی بماند، جفت ارز می‌تواند به خط حمایت کانال نزولی سقوط کند. شکستن و بسته شدن به زیر کانال می تواند جفت ارز را به ۲.۴۴ دلار کاهش دهد.


اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها سعی خواهند کرد این جفت ارز را به بالای ۲۰۰-SMA برسانند. چنین حرکتی اولین نشانه ای خواهد بود که گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند. شکستن و بسته شدن بالاتر از ۲۰-EMA امکان صعود به خط مقاومت کانال را افزایش می دهد.


66666666666666 1 300x192 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

KLAY/USDT


KLAY در ۱۶ فوریه(۲۷ بهمن) از خط روند نزولی رد شد و این نشان می‌دهد که خرس‌ها به فروش خود در رالی ادامه می‌دهند.


با این حال، یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۲۳ دلار) برسد. این نشان می دهد که معامله گران در حال خرید در کف این حمایت هستند.


اگر قیمت افزایش یابد و بالاتر از SMA ۵۰ روزه (۱.۲۷ دلار) بماند، گاوها دوباره سعی خواهند کرد مانع را در خط روند نزولی برطرف کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، نشان دهنده تغییر احتمالی روند است. جفت ارز KLAY/USDT می تواند تا ۱.۵۰ دلار افزایش یابد.


از طرف دیگر، شکست و بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که خرس ها بر خریداران غلبه کرده اند. این می تواند قیمت را به ۱.۱۰ دلار کاهش دهد.


77777777777777777 300x194 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خرس ها از مقاومت بالای ۱.۳۶ دلار دفاع می کنند. این جفت ارز از این مقاومت برگشت اما گاوها اجازه ندادند قیمت شکسته شود و زیر ۵۰-SMA حفظ شود.


اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، خریداران تلاش خواهند کرد مقاومت را در ۱.۳۱ دلار از بین ببرند و مقاومت را در ۱.۳۶ دلار به چالش بکشند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند درها را برای افزایش احتمالی به ۱.۵۰ دلار باز کند.


این دیدگاه مثبت در حالتی باطل است که قیمت زیر ۲۰۰-SMA بسته می شود، در این صورت ممکن است این جفت ارز به ۱.۱۵ دلار کاهش یابد.


888888888888888 300x191 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

XTZ/USDT


تزوس (XTZ) از خط روند نزولی در ۱۰ فوریه(۲۱ بهمن) رد شد که نشان می دهد خرس ها به فروش خود در رالی ادامه می دهند. خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به خط روند صعودی بکشانند.


خط روند صعودی از مارس ۲۰۲۰(اسفند۱۳۹۸) به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است. از این رو، گاوها احتمالا از خط روند صعودی دفاع می کنند. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، خریداران سعی خواهند کرد جفت ارز XTZ/USDT را به بالای خط روند نزولی برسانند.


اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز می تواند تغییر احتمالی روند را نشان دهد. اگر قیمت شکسته شود و زیر خط روند صعودی باقی بماند، این دیدگاه مثبت می تواند باطل شود. چنین حرکتی می تواند درها را برای نزول بیشتر باز کند.


9999999999999 300x197 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار ۴ ساعته، قیمت به سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در ۳.۳۲ دلار کاهش یافته است که سطح مهمی برای گاوها برای دفاع است. شکست و بسته شدن زیر این حمایت، احتمال افت تا سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۸.۶٪ در ۲.۹۸ دلار و بعد از آن به خط روند صعودی را افزایش می دهد.


اولین نشانه قدرت شکست و نزدیک شدن به بالای ۲۰-EMA خواهد بود. چنین حرکتی نشان می دهد که فشار فروش می تواند کاهش یابد. یک تغییر روند کوتاه مدت احتمالی با شکست و بسته شدن بالاتر از ۵۰-SMA نشان داده می شود.


11111شششششش 300x200 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0