آکادمی هلاکوئی
1401/06/26
00:22
تنها ۶ رمزارز در بین ۵۰ کوین برتر بازار، از الگوریتم اثبات کار استفاده می کنند

با تغییر اتریوم از الگوریتم اثبات کار (PoW)…

با تغییر اتریوم از الگوریتم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، اکنون تنها ۱۲ درصد از ۵۰ رمزارز برتر از PoW استفاده می کنند. بطوریکه فقط شش شبکه رمزارزی از مکانیسم های اجماع PoW مانند SHA۲۵۶ یا Scrypt برای تایید تراکنش ها و استخراج رمزارزهای جدید استفاده می کنند. Bitcoin.com اخیرا گزارش داده بود که چگونه در بین ده رمزارز برتر، تنها یکی از آن ها باقی می ماند که از PoW استفاده می کند. و درحال حاضر آن رمزارز فقط بیت کوین است.



sixcoins 1536x292 1 300x57 - تنها 6 رمزارز در بین 50 کوین برتر بازار، از الگوریتم اثبات کار استفاده می کنند

اتریوم کلاسیک (ETC) به عنوان سومین کوین PoW در رده بندی ۲۰ رمزارز برتر امروز می باشد و از دوج کوینی که تقریبا ۴۲۹ تراهش در ثانیه (TH/s) هش ریت یا ۰.۰۰۰۴۲۹۹۴ EH/s دارد عقب تر است. پس از اتریوم کلاسیک لایت کوین است که چهارمین کوین PoW در میان ۵۰ کوین برتر بوده و تقریبا ۰.۰۰۰۴۶۹ EH/s یا ۴۶۹ TH/s به بلاک چین لایت کوین اختصاص داده شده است. بعد از لایت کوین، مونرو (XMR) با ۲.۷۱ گیگاهش هش ریت در ثانیه (GH/s) در رتبه پنجم قرار دارد. آخرین سکه PoW نیز از بین ۵۰ دارایی برتر رمزارزی بر اساس ارزش بازار، بیت کوین کش (BCH) می باشد.


بیت کوین کش در حال حاضر دارای ۱.۲۸ EH/s قدرت هش است که به بلاک چین BCH اختصاص داده شده است. بیت کوین دارای ۲۲۸ EH/s است و بین هر شش شبکه PoW، نزدیک به ۲۳۰ EH/s قدرت هش وجود دارد که هر شش زنجیره را ایمن می کند. در حالی که چیرگی بازار بیت کوین ۴۰.۷۶ درصد از ارزش خالص کل اقتصاد رمزارزها را تشکیل می دهد، بطوریکه از هر کوین اثبات کار موجود، بیت کوین ۹۴ درصد از ارزش دلاری اقتصاد کوین های اثبات کار را به خود اختصاص داده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin

انتهای خبر

0
0