بورس۲۴
1403/04/16
13:05
فرش سبز بورس برای رئیس جمهور جدید

اولین روز معاملاتی بورس پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج آن، با برتری قدرتمند خریداران و سبزپوشی بیش از ۹۰ درصد از نمادها همراه بود.

بورس۲۴ : اولین روز معاملاتی بورس پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج آن، با برتری قدرتمند خریداران و سبزپوشی بیش از ۹۰ درصد از نمادها همراه بود.


خالص ارزش معامات خرد با رشد ۴۰ درصدی به بالای ۲,۹ همت رسید. حقیقی ها ۵۳۸ میلیارد تومان به سهام و حق تقدم ها و ۱,۷۳۴ میلیارد تومان به صندوق های سهامی تزریق کردند. اما در صندوق های با درآمد ثابت شاهد خروج ۱,۹۷۹ میلیارد تومانی پول خرد بودیم.


بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی شامل فولاد، بوعلی، تجلیح، وامید، تاپیکو، ثمیکن، فملی و کگل بود. حقوقی ها عمدتا از جم، سپید، تجلی، وبملت، وخاور، وتوسم، اسیاتک، افق و گنگین حمایت کردند.


شاخص کل با رشد بیش از ۸۸ هزار واحدی تا ارتفاع ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار واحد بالا رفت. فملی، فولاد، فارس، شپنا و شستا بیشترین نقش را در این صعود ایفا کردند. شاخص هموزن هم ۲۳ هزار واحد رشد کرد و به سطح ۶۹۸ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس با افزایش ۸۱۹ واحدی در محدوده ۲۲,۹۷۳ واحد ایستاد.


انتهای خبر

0
0