دنیای بورس
1399/10/03
19:28
خبر آخر: سه سهام بانکی واگذار میشوند

سه بانک بزرگ بورسی از رد دیون دولت با واگذاری سهام ارزشمند بازار خبر میدهند.

به گزارش «دنیای بورس»، کاظم چاوشی، مدیر امور مالی بانک ملت در گفت و گو با همفکران در خصوص خبر روز گذشته مبنی بر واگذاری سهام بابت رد دیون به بانک ها بابت مطالبات دولت گفت: این خبر اتفاق بسیار خوبی برای بانک ها به خصوص سه بانک ملتریال صادرات و تجارت است چراکه بخش عمده ای از این رد دیون به این سه بانک تعلق میگیرد.


به گفته وی سهام شرکت هایی که قرار است بابت رددیون به بانک ها واگذار شود از سهام ارزشمند و بنیادی است که می تواند سود خوبی را برای بانک ها به همراه داشته باشد.


چاووشی افزود: بعد از طرح پرداخت کمک معیشتی بانک ها به حساب سرپرست های خانوار و مهمچنین لزوم تامین مالی مناسب برای این موضوع و تاکید دولت برای پرداخت مطالبات بانک ها، با پیشنهاد مجلس و موافقت هییت دولت مقرر شد سهام شرکت های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین برای این طرح به بانک ها واگذار شود. به گفته وی هرچند نام یک بانک دولتی هم در فهرست این رد دیون ها قرار دارد اما بخش عمده ای از این پرداخت ها متعلق به سه بانک بورسی است.


این مقام مسول در بانک ملت با تاکید بر اینکه این تفاهم نامه کاملا به نفع بانک ها است، گفت: بررسی سابقه تاریخی نشان می دهد که دولت یک بار در سال ۹۰ بابت تسویه بخشی از مطالبات خود به بانک ها سهام واگذار کرد و یک بار هم در سال ۹۵ برای رد دیون اقدام به واگذاری سهام کرد اما کیفیت سهامی که امسال قرار است به بانک ها واگذار شود از هر دو دوره بهتر است و از شرکت های ارزشمند بازار سرمایه است. این شرکت ها درآمدزا هستند و سهام آنها در بازار مورد اقبال و پرطرفدار است و بر اساس همه این موارد اتفاق بسیار مثبتی برای بانک ها است.


وی درباره زمان این واگذاری گفت: بر اساس توافق انجام شده چون یک مرحله یارانه کمک معیشتی توسط بانک ها واریز شده و قرار است تا پایان سال طی سه مرحله دیگر این یارانه به حساب سرپرستان خانوار نیازمند واریز شود، قطعا واگذاری این سهام هم تا پایان سال جاری انجام می شود.


وی تاکید کرد: از دیگر ویژگی های خوب این واگذاری این است که سهام این شرکت ها تا دو سال مشمول ماده ۱۶ و معاف از جرایم مالیاتی هستند که فرصت بسیار خوبی برای بانک هایی است که این تهاتر را انجام می دهند./همفکران


انتهای خبر

0
0