کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/07/24
13:22
رشد 16هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۱۶هزار و ۲۵۳ واحد افزایش یافته و رقم بیش...

رشد ۱۶هزار واحدی شاخص کل بورس


به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۱۶هزار و ۲۵۳ واحد افزایش یافته و رقم بیش از دو میلیون و ۱۸هزار واحد را به ثبت رساند.


از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۸۰۹۷ واحد رشد کرده و در رقم ۶۸۶ هزار و ۷۹۹ واحد متوقف شد. معامله‌گران در این بازار ۲۸۸هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌‌گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، معدنی ‌و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تهران جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس ایجاد کردند.


شاخص کل فرابورس نیز ۳۰۹ واحد افزایش یافته و به رقم ۲۵هزار و ۱۵۷ واحد رسید. فعالان در این بازار بیش از ۱۶۲هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۲۲۱۵هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و فرابورس ایران جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.



انتهای خبر

0
0