مبین تحلیل
1399/11/20
18:40
#کگاز 🔸 ظرفیت اسمی شرکت 40 هزار تن می باشد. شرکت در سال 98، 38 هزارتن و در شش ماهه 1399، 21 هزار تن تولیدات داشت. فاز دوم کوره شرکت قرار بود در پای...

#کگاز


🔸 ظرفیت اسمی شرکت ۴۰ هزار تن می باشد. شرکت در سال ۹۸، ۳۸ هزارتن و در شش ماهه ۱۳۹۹، ۲۱ هزار تن تولیدات داشت. فاز دوم کوره شرکت قرار بود در پایان سال به بهره برداری برسد که با بهره برداری از این پروژه ظرفیت شرکت به ۶۱ هزار تن خواهد رسید. البته شرکت قرار است فاز جدیدی را هم استارت بزند که پیش بینی شرکت این است که فاز سوم در ابتدای ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد. فاز سوم نیز ۶۱ هزار تن ظرفیت شرکت را افزایش خواهد داد.



🔸 سهامدار اصلی شرکت شرکت گسترش پایا صنعت سینا با ۵۱٪ سهامداری،است. این شرکت سهام دار عمده کساوه، کمینا،پتایر و شصدف میباشد.



🔸 فروش و بهای تمام شده نه ماهه سال جاری شرکت به ترتیب ۱۹۰ و ۱۰۱ میلیارد تومان میباشد.



🔸 بازار در دست شرکت در داخل کشور ۱۰۰ هزار تن و در خارج مخصوصا کشورهای اطراف نیز ۱۰۰ هزارتن می باشد. ۷۰ ٪ فروش شرکت صادراتی می باشد و ۳۰٪ در داخل فروش میرود که به ترتیب ۲۰٪ به بهنوش و ۸٪ به زمزم و ۱٪ به پاکدیس میفروشه. شرکت به تازگی نیز با پاکدیس و زمزم قرار داد های فروش شیشه امضا کرده است. به گونه ای که مبلغ قرار داد زمزم ۱۲۴ میلیارد تومان است که نصف مبلغ را دریافت کرده و مابقی را تا ۳۰ آبان سال بعد تصفیه خواهد کرد. مبلغ قرارداد شرکت پاکدیس نیز ۶۰ میلیارد تومان میباشد که شرکت ۳۸٪ به صورت نقد دریافت کرده است و مابقی تا پایان تیر ۹۹ تصفیه خواهد شد.



🔸 شرکت برای فاز دوم و سوم پروژه شمس آباد به ۷۷۵ میلیارد تومان پول احتیاج دارد که ۱۸۰ میلیارد تومان آن از آورده نقدی است و این خود دلیل افزایش سرمایه اولیه شرکت از ۴۵ به ۸۵ میلیارد تومان بود در سال جاری بود و باقی تامین مالی از محل آورده، قرار است در سال بعد انجام شود. شرکت نیز قرار است ۴۹۵ میلیارد از طریق تسهیلات تامین مالی انجام دهد، که در همین راستا ۱۳ میلیون یورو از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده است و سایر تسهلات در آینده از سیستم بانکی دریافت خواهد شد.



🔸 مهمترین ریسک های شرکت:


الف) برای کوره ها، برق و گاز خیلی مهم است و قطعی چند روزه این انرژی ها به کوره ها آسیب های شدیدی میرساند


ب) تغییرات نرخ ارز از دو جهت اهمیت زیادی برای شرکت دارد؛ ۷۰٪ شرکت صادراتی هست پس تسعیر نرخ ارز، از لحاظ در آمد برای شرکت اهمیت دارد. تاثیر دوم هزینه تمام شده دستگاه های فاز سوم پروژه شمس آباد میباشد که قرار است در آینده وارد کشور شوند.



🔸 با توجه به اینکه هم در داخل و هم در خارج خریدار های زیادی برای محصولات شرکت وجود دارد برای همین به احتمال زیاد تمام ظرفیت اضافه شده از فاز دوم در سال بعد فروخته خواهد شد که احتمالا فروش ۹۰۰ میلیاردی برای شرکت در سال ۱۴۰۰ ثبت خواهد شد.



🔸 سود هر سهم سال ۱۴۰۰ بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان پیش بینی میشود.


🔸 قیمت فعلی سهم ۱۷۵۰ تومان میباشد.


➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0