رمزارز نیوز
1401/03/23
13:30
پنج رمزارز آماده رالی بهبود در هفته چهارم خرداد ماه!

در ۲۴ ساعت گذشته، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش بی‌سابقه تورم و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر پانزی بودن و سقوط… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. توکن FTX ۳. تزوس ۴. توکن کوکوین ۵. هلیوم در ۲۴ ساعت گذشته، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش بی‌سابقه تورم و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر پانزی بودن و سقوط یک پروژه رمزارزی دیگر، به شدت تحت فشار فروش قرار گرفت و ارزش کل این بازار با یک افت تقریبا ۷ درصدی، به ۱٫۰۲ تریلیون دلار رسید. البته لازم به ذکر است که حتی بازارهای سهام ایالات متحده نیز هفته منتهی به ۱۰ ژوئن را با ضررهای شدید به پایان رساندند.


۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج و ۱۰,۰۰۰ واحد لونا هدیه بگیری!


دریافت جایزه

top-5-cryptos-btc-ftt-xtz-kcs-hnt

بازار غرق در خون ارزهای دیجیتال. حال سوالی که وجود دارد این است که آیا بیت کوین می‌تواند در سطوح پایین‌تر حمایت پیدا کند و در این صورت، کدام آلت کوین‌ها از رهبر بازار پیروی خواهند کرد؟ بیایید نمودار پنج ارز دیجیتال را که در صورت بهبود احساسات، این هفته می‌توانند یک حرکت رو به بالا را تجربه کنند، باهم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

به گزارش سایت کوین تلگراف، در ۲۴ ساعت گذشته، خرس‌ها فشار فروش خود را حفظ کردند و قیمت بیت کوین را به زیر حمایت قوی ۲۸،۶۳۰ دلاری و تا ۲۵،۱۱۷ دلار رساندند.


top-5-cryptos-btc-ftt-xtz-kcs-hnt

نمودار روزانه BTC/USDT. در صورتی که گاوها بتوانند سطح ۲۶،۷۰۰ دلار را دوباره به یک سطح حمایتی تبدیل کنند و قیمت را به بالای سطح بریک‌داون در ۲۸،۶۳۰ دلار برگردانند، جفت BTC/USDT ممکن است برای مدتی دوباره بین ۲۶،۷۰۰ دلار تا ۳۲،۶۵۹ دلار در نوسان باشد.


از سوی دیگر، اگر فشار فروش تشدید شود، این جفت ممکن است به ۲۲ هزار دلار و حتی، تا ۲۰ هزار دلار سقوط کند.


۲. توکن FTX

توکن FTX در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بوده است، اما واگرایی مثبت مشاهده‌شده در شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که حرکت نزولی در حال تضعیف است.


top-5-cryptos-btc-ftt-xtz-kcs-hnt

نمودار روزانه FTT/USDT. در ۹ ژوئن، گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۲۹ دلار) رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. خرس‌ها قیمت را به زیر (EMA) ۲۰ روزه برگرداندند، اما گاوها هم زمین رقابت را به طور کامل رها نکردند و خرید پایدار توسط آنها، قیمت را دوباره به بالای این مقاومت رساند. حال، جفت FTT/USDT می‌تواند به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۳۲ دلار) صعود کند و در صورت عبور از این سطح، حرکت صعودی ممکن است تا ۳۵ دلار هم ادامه داشته باشد.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۵ دلار برسد، این دیدگاه مثبت باطل شده و مرحله بعدی روند نزولی شروع خواهد شد.


۳. تزوس

قیمت تزوس در ۹ ژوئن به بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه (۲٫۱۴ دلار) رسید، اما گاوها نتوانستند این سطوح را حفظ کنند که نشان می‌دهد خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.


top-5-cryptos-btc-ftt-xtz-kcs-hnt

نمودار روزانه XTZ/USDT. فروش قوی توسط خرس‌ها، قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کشاند و جفت XTZ/USDT به محدوده حمایتی حیاتی بین ۱٫۶۱ دلار تا ۱٫۴۵ دلار سقوط کرد. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا جفت را به بالای (SMA) ۵۰ روزه برسانند و مقاومت ۲٫۳۶ دلاری را به چالش بکشند.


در مقابل، در صورتی که قیمت پایین بماند و به زیر این محدوده حمایتی سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند روند نزولی خود را از سر بگیرد و به سطح روانی یک دلاری سقوط کند.


۴. توکن کوکوین

قیمت توکن کوکوین از پایین‌ترین سطح روزانه ۹٫۵ دلاری خود در ۱۲ می به شدت افزایش یافت و در ۳۱ می به ۱۸ دلار رسید. این افزایش قابل‌توجه ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را وسوسه کرده باشد که سود خود را برداشت کنند و این موضوع، باعث آغاز اصلاح فعلی شده است.


top-5-cryptos-btc-ftt-xtz-kcs-hnt

نمودار روزانه KCS/USDT. اکنون خریداران سعی می‌کنند تا از منطقه بین فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد در ۱۳٫۷۵ دلار و فیبوناچی اصلاحی ۶۱٫۸ درصد در ۱۲٫۷۵ دلار دفاع کنند. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد تا جفت KCS/USDT را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند. اگر آنها موفق شوند، نشان می‌دهد که روند اصلاحی به پایان رسیده است. سپس، این جفت می‌تواند مقاومت بحرانی در ۱۸ دلار را دوباره آزمایش کند.


از طرف دیگر، اگر قیمت به کمتر از ۱۲٫۷۵ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال خروج از موقعیت‌های خود هستند. این موضوع، می‌تواند احتمال اصلاح قیمت تا ۹٫۵ دلار را افزایش دهد.


۵. هلیوم

قیمت هلیوم در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بوده است. اگرچه خریداران برای بهبودی تلاش کردند و قیمت را در ۹ ژوئن به بالای (SMA) ۵۰ روزه (۱۰٫۸۶ دلار) رساندند، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری داشتند.


top-5-cryptos-btc-ftt-xtz-kcs-hnt

نمودار روزانه HNT/USDT. افزایش فشار فروش در ۱۲٫۵ دلار توسط خرس‌ها، گاوها را به دام انداخت و منجر به لیکوییدیشن موقعیت‌های لانگ شد که قیمت را به زیر (EMA) ۲۰ روزه (۹٫۶۹ دلار) رساند. گاوها اکنون سعی می‌کنند تا قیمت را به بالاتر از (EMA) ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت HNT/USDT می‌تواند مقاومت ۱۲٫۵ دلاری را دوباره به چالش بکشد.


در مقابل، اگر قیمت به زیر ۸ دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند به پایین‌ترین قیمت روزانه خود در ۱۲ می، یعنی ۶٫۵۴ دلار کاهش یابد. شکستن و کاهش قیمت به زیر این سطح، نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی خواهد بود.


انتهای خبر

0
0