آکادمی هلاکوئی
1400/04/01
14:01
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱ تیر)

دامیننس بیت کوین در حال افزایش است همانطور…

دامیننس بیت کوین در حال افزایش است


همانطور که قبلا گزارش کردیم، بیت کوین در روزهای آخر هفته توانست اندکی از زیان متحمل شده را جبران کرده و به حدود ۳۶۰۰۰ دلار برسد. در این مرحله، اقدامات جدید چین باعث افزایش ترس و عدم اطمینان در بازار شده و روند حرکات قیمت را خیلی سریع معکوس کرد.


در عرض چند روز، بیت کوین حجم قابل توجهی از ارزش خود را از دست داد و دیروز تا بالای ۳۱۰۰۰ دلار کاهش یافت. این کمترین خط قیمت این دارایی از اوایل ژوئن (اواسط خرداد) تاکنون می باشد.


از آن زمان، گاوها سعی کردند قیمت را تاحدودی بهبود ببخشند و به این ترتیب BTC را به بالاترین قیمت روزانه آن یعنی بیش از ۳۳۰۰۰ دلار رساندند. با وجود سیگنال های نزولی موجود، ارز رمزنگاری شده برتر بازار بار دیگر با افت قیمت مواجه شد و در حال حاضر تلاش می کند بالاتر از ۳۲۰۰۰ دلار باقی بماند.


گرچه سرمایه بازار بیت کوین به حدود ۶۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است، اما چیرگی آن بر بازار رمزنگاری به بالاترین سطح یک ماهه اخیر یعنی در حدود ۴۶.۵٪ رسیده است.


آلتکوین های قرمزپوش


افزایش چیرگی BTC به معنای سقوط ارزش کوین های جایگزین است. اتریوم مجددا ۵٪ افت کرده و در حال حاضر کمی بالاتر از ۱۹۰۰ دلار قیمت دارد. وضعیت سایر آلتکوین های بزرگتر بازار به طور قابل توجهی بدتر است به طوریکه در نمودار همه آنها افتی دو رقمی دیده می شود. بایننس کوین با ۱۴٪ کاهش به ۲۷۵ دلار رسیده است. این بدان معنی است که BNB در حدود یک هفته تقریبا ۱۰۰ دلار ضرر کرده است.


بازار 1 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (1 تیر)

Cardano (-۱۲٪) ، Ripple (-۱۳.۵٪) ، Dogecoin (-۲۴٪) ، Polkadot (-۱۴٪) ، Bitcoin Cash (-۱۱٪) ، Litecoin (-۱۰٪) ، Chainlink (-۱۰٪) ، و MATIC (-۱۳٪) همگی عمیقا به رنگ قرمز هستند.


از میان آلت کوین های دارای ارزش بازار کم تا متوسط ، هلیوم (Helium) با ۲۰٪ ریزش در این روند نامطلوب پیشرو است. پس از آن، آلتکوین هایی مثل NEO (-۱۹٪), Theta Fuel (-۱۹٪), Kusama (-۱۸٪), Amp (-۱۸٪), Qtum (-۱۷٪), THORChain (-۱۶٪), Ontology (-۱۴٪), Bitcoin Gold (-۱۶٪) و Filecoin (-۱۶٪) امروز با ریزشی دو رقمی مواجه شده اند.


در نهایت، سرمایه تجمعی بازار دارایی های رمز نگاری شده با بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش در یک روز و بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار کاهش در طی یک هفته روبرو شده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0