بورس۲۴
1402/04/10
08:50
«های وب» رکورد جدید زد ؛ ثبت ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد در بهار ۴۰۲

بورس ۲۴: داده گستر نوین ، از طلایه داران بی منازع صنعت IT در کشور بوده که با برند تجاری و معاملاتی های وب شناخته می شود. این شرکت از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات مربوط به پهنای باند در کشور می باشد که با ارزش بازاری معادل ۸۸ هزار میلیارد ، بیشترین ارزش بازار را در بین رقبای خود داراست...

«های وب» رکورد جدید زد ؛ ثبت 550 میلیارد تومان درآمد در بهار 402

بورس۲۴ : داده گستر نوین ، از طلایه داران بی منازع صنعت IT در کشور بوده که با برند تجاری و معاملاتی "های وب" شناخته می شود. این شرکت از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات مربوط به پهنای باند در کشور می باشد که با ارزش بازاری معادل ۸۸ هزار میلیارد ، بیشترین ارزش بازار را در بین رقبای خود داراست. های وب تنها شرکت خصوصی در کشور بوده که سبب دارا بودن پروانه های مخابراتی بسیار ، قادر به ارائه خدمات ارتباطی ثابت و همراه می باشد. مشتریان شرکت به سه گروه مشتریان خانگی ، سازمانی و دولتی تقسیم بندی می شوند.


می توان سهامدار عمده خصوصی و تعداد بالای پروژه های در دست اجرا را از مزیت های رقابتی اساسی های وب نسبت به سایر رقبا برشمرد. بیش از نیمی از سهام شرکت ( ۵۴.۵٪) در اختیار مدیرعامل شرکت ، ایمان میری ، می باشد و همین امر سبب ثبات مدیریتی و عملیاتی مطلوبی در واحد تجاری شده است ( مدیریت یک دست و هدف گرا و در نتیجه نبود مشکلات نمایندگی )


با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت فناوری اطلاعات ، شرکت با اجرای طرح های توسعه فراوان سعی در تضمین درآمد سال های آتی خود دارد. از جمله طرح های در دست اجرا و پروژه های اجرا شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:


۱) توسعه مرکز داده ایرانیان : این طرح با مشارکت شرکت ایرانیان نت به صورت ۵۰-۵۰ در حال انجام می باشد.


۲) راه اندازی پارک فناوری در شمال شرق تهران به منظور تکمیل زنجیره ارزش و حضور فعال در اکوسیستم نوآوری و استفاده از ایده های جذاب


۳) راه اندازی نئو بانک با مشارکت بانک ایران زمین


۴) توسعه شبکه WTTx به دنبال ارتقای پروانه FWA به فناوری نسل پنجم : این پروژه تکمیل کننده شبکه روستایی کشور و بخشی از پروژه ارائه خدمات تجمیعی ثابت و همراه می باشد.


۵) پروژه شبکه فیبر نوری که از بزرگترین پروژه های ارتباطی کشور محسوب می شود ، با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری انجام خواهد شد. کل سرمایه مورد نیاز ۱۱.۳ همت بوده و شرکت نیاز به ۵.۶ همت تامین مالی دارد و دوره بازگشت سرمایه نیز ۷ سال برآورد شده است.


۶) توسعه ظرفیت مرکز داده پارس آنلاین در پردیس و مرکز داده های وب و پارس آنلاین در تهران : هدف از این پروژه ، افزایش دامنه ارائه خدمات ابری شرکت می باشد. ( خدمات ابری : خرید خدماتی نظیر خدمات الکترونیک و سخت افزار ها به جای نصب سخت افزار ها و نرم افزار ها در محل )


سرمایه اسمی شرکت در حال حاضر ۳ همت می باشد و مدیریت افزایش سرمایه ۱۰۰٪ از محل سود انباشته را با هدف بهره مندی از معافیت مالیاتی ( نرخ صفر مالیاتی ) ، اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی در دستور کار دارد.


آمار و ارقام منتشر شده در گزارش خرداد ماه حاکی از ادامه روند رو به رشد شرکت می باشد. درآمد عملیاتی شرکت در خرداد ماه ۱۹۲ میلیارد تومان گزارش شده که به نوعی رکورد درآمدی دوره ۱۴۰۲ محسوب می شود. واحد تجاری در بهار ۱۴۰۲ ، جمعا ۵۳۰ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده که بیانگر افزایش ۵۵ میلیاردی نسبت به فصل قبلی می باشد.


ت

کیک درآمدی شرکت در بهار ۱۴۰۲ ، به شرح زیر بوده است:


ئ

همانطور که از نمودار پیداست ، درآمد ناشی از خدمات پروانه FWA سهم بالایی در سبد درآمدی شرکت دارد. پروانه FWA پروانه انتقال داده بر مبنای فناوری بی سیم ثابت می باشد و بر اساس این پروانه ، شرکت می تواند پهنای باند اینترنت بین الملل را به سایر شرکت های دارای پروانه ارائه کند. در داخل کشور ، چهار شرکت های وب ، مبین نت ، ایرانسل و فرابرد داده ایرانیان دارای چنین پروانه ای هستند. روند درآمدی این مجرای درآمدی شرکت طی سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته و با توجه به بلندمدت بودن قرارداد های شرکت ، پیش بینی می شود که این روند ادامه دار باشد.


چند اسلاید مهم درباره عملکرد دوره ۱۴۰۱ :


پتانسیل سود آوری های وب آنجا مشخص می شود که علی رغم محدودیت های اینترنتی دوره ۱۴۰۱ ، شرکت موفق شد سود خالص خود را دو برابر رشد دهد. فاکتور های سود آری نظیر حاشیه سود خالص و بازده دارایی ها نسبت به مقطع مقایسه ای بهبود قابل ملاحظه ای را ثبت کرده اند.



و
ک
5

در تاریخ نگارش این مقاله اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:


قیمت پایانی : ۳۰۰۳ ریال


ارزش بازار : ۹۰.۷۹۰ میلیارد


نسبت p/e : ۲.۵۷


نسبت p/e گروه : ۳.۲۶


نمودار قیمت سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:


نمودار سهم پس از فیک بریک اوت از کانال میان مدت خود ، در میانه کانال و نزدیک به منطقه حمایتی ۳۰۰ تومان در حال استراحت می باشد. در این منطقه شاهد تلاقی میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ، فیبو ۳۸٪ موج اصلی و ۵۰٪ اخرین موج هستیم و جمیع عوامل مذکور حاکی از احتمال بالای برگشت قیمت می باشد.


در صورت ادامه روند صعودی ، سقف کانال میان مدت نخستین هدف قمیتی در نظر گرفته می شود.


سص
انتهای خبر

0
0