تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/15
09:21
#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه 15 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 8+ 2) ارزش معاملات خرد 4.1همت 3) خالص معاملات کدها...

#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه ۱۵ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۸+



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۱همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۰٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: متعادل (برخی شاخص ها نشانه های خوبی دارند اما ابتدا باید قیمت ها در محدوده فعلی تثبیت شود و دوم باید ارزش معاملات روند صعودی بگیرد. البته ارزش معاملات بهبود یافته اما قیمت ها تثبیت نشده است)



۶) اورشلیم پست چالش های اسرائیل را در پنج مورد دسته بندی کرده است. حمایت دیپلماتیک از اسرائیل در حال ضعیف شدن است، یهودی ستیزی زشت خوی بار دیگر سربرآورده است، کشور ضربه روحی جمعی را تجربه می کند، اسرائیل با رکود اقتصادی مواجه است، کشور درگیر جنگی بی پایان است.



۷) اسماعیل هنیه در روزهای آینده عازم لبنان می شود و هدف ازینکار مذاکره در مورد تبادل احتمالی اسراء است. در همین حال شیخ حسن نصرالله روز شنبه هفته آینده یکبار دیگر سخنرانی دارد.



۸) دولت سود بازرگانی واردات تایر را با ۲۲ واحد درصد به ۶ درصد رسانده است. برخی فعالین این حوزه می گویند "با کاهش تعرفه واردات تایر ،دولت نشان داده عملا حمایت از تولید داخلی سرابی بیش نیست."



۹) فولاد خراسان از قرارداد تامین آب خبر داد. طبق این گزارش، احداث تصفیه خانه برای استفاده ۲۵ ساله از پساب نیشابور، مهم‌ترین اقدام برای تامین مقرون به صرفه و پایدار هفت میلیون تا ۱۴ میلیون متر مکعب آب فولاد خراسان است که حتی امکان تامین آب سایر صنایع را از طریق بازچرخانی پساب فراهم می کند.



۱۰) مجلس نمایندگان آمریکا طرحی به نام «توقف پناه دادن به نفت ایران» را برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران با ۳۴۲ در برابر ۶۹ رای تصویب کردند.



۱۱) طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد۱۲ ماهه پایه پولی در پایان مهرماه ۱۴۰۲ با ۲.۴ واحد درصد کاهش نسبت به دوره مشابه ماه قبل به ۳۹.۶ درصد رسید.



۱۲) در سال ۲۰۲۳ کل تولید غلات ایران در این سال را ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برآورد شده است. ایران در سال زراعی ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن غله تولید کرده بود.



۱۳) در حالی که تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم چین بیش از حد انتظار رشد کرد، مجموعه ای از داده های ضعیف در ماه اکتبر نشان داد که فعالیت های تجاری عقب مانده است و به طور بالقوه خبر از یک سه ماهه چهارم ضعیف تر می دهد.انتظار می رود پکن اقدامات حمایتی بیشتری را برای اقتصاد، به ویژه انتشار اوراق قرضه ۱ تریلیون یوان (۱۴۰ میلیارد دلار) در سه ماهه چهارم اجرا کند.



۱۴) انتظار می‌رود داده‌های تورمی که در روز پنج‌شنبه منتشر می‌شوند، دورنمای بهتری را در مورد الگوهای مخارج در چین، ارائه دهد.



۱۵) صنعت معدن نوشت "یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده روی و سرب جهان(Nyrstar) در روز سه شنبه اعلام کرد تولید در معادن برخی ایالات از جمله ایالت تنسی در آمریکا را به طور موقت از ۳۰ نوامبر متوقف خواهد کرد. دلیل این موضوع افزایش هزینه های تولید و کاهش قیمت روی می باشد. وجودی انبار شمش روی در ۷ مرکز مهم معاملات در چین به عدد ۹۵,۰۰۰ تن رسید که با کاهش ۵ هزار تنی نسبت به هفته قبل تر رو به رو بوده است."



۱۶) صنعت معدن نوشت"اسپرد تولید اتیلن از نفتا در محدوده ۲۰۷ دلار در هر تن می باشد.این عدد به طور معمول ۲۵۰ دلار می باشد. مارجین تولید محصولات پایین دستی اتیلن بسیار کاهش یافته و به طور مثال در محصول پلی اتیلن، به ۷۵ دلار در هر تن رسیده است. کاهش تقاضا در محصولات پایین دست و کاهش قیمت آنها، باعث کاهش مارجین تولید محصولات از اتیلن شده است که قیمت های اتیلن را تحت فشار قرار داده است ."



۱۷) بر اساس شنیده ها از نیمه دوم هفته گذشته ۲۵ تا ۳۰ هزار تن بیلت در ایران به قیمت ۴۷۰ دلار به ازای هر تن فوب فروخته شده است.



۱۸) خرید خالص طلا در جهان در سه ماهه سوم با ۶ درصد کاهش در مقیاس سالانه به ۱۱۴۷ تن رسید.



۱۹) نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که جو بایدن در پنج ایالت از شش ایالت تاثیرگذار در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از دونالد ترامپ عقب‌تر است.



۲۰) عربستان سعودی کاهش تولید یک میلیون بشکه ای در روز را تا ماه دسامبر تمدید نمود.



۲۱) رتکو، تاپکیش، گکوثر، واحصا شفاف سازی هایی در خصوص وضعیت خود دادند.

انتهای خبر

0
0