آکادمی هلاکوئی
1399/10/20
14:53
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۰ دی)

پس از سپری کردن یک روز پر نوسان…

پس از سپری کردن یک روز پر نوسان و ثبت رکوردی دیگر، بیت کوین کمی اصلاح نزولی را تجربه کرده و در حدود قیمت ۴۰۰۰۰ دلار آرام گرفته است. بیشتر کوین های جایگزین دارای ارزش بازار زیاد نیز مقداری از ارزش خود را از دست داده اند، اما در عین حال برخی از کوین های دارای ارزش بازار کمتر طی ۲۴ ساعت گذشته سر به فلک کشیده اند.


توقف بیت کوین زیر ۴۰ هزار دلار


چندین روز گذشته برای بیت کوین بسیار صعودی بوده است. بعد از آنکه روز دوشنبه قیمت این ارز برای مدت کوتاهی به زیر ۲۸۰۰۰ دلار ریزش کرد، بیت کوین روند جدیدی را تجربه کرد. این ارز تقریبا بلافاصله مارک ۳۰۰۰۰ دلاری را پس گرفت و به سمت ثبت رکوردی تازه پیشروی کرد.


آخرین رکورد BTC روی نقطه عطف ۴۰۰۰۰ دلار به ثبت رسید و تا رسیدن به مرز ۴۲۰۰۰ دلار ادامه یافت. این افزایش به این معنا بود که بیت کوین فقط در مدت پنج روز بیش از ۱۴۰۰۰ دلار رشد کرده است.


هرچند، در این مرحله خرس ها مسیولیت را به عهده گرفتند و قیمت BTC را به حدود ۳۸۸۰۰ دلار (در Bitstamp) رساندند. با این وجود، این ارز رمزنگاری برتر ضررهای خود را تا حدودی بازیابی کرده و در حال حاضر با قیمت حدود ۴۰۳۰۰ دلار معامله می شود.


اندیکاتورهای تکنیکال حاکی از آن هستند که مهمترین خطوط حمایتی که در صورت اصلاح مجدد قیمت به کمک این ارز می آیند، ۳۸۰۰۰ ، ۳۷۱۵۰ و ۳۶۰۰۰ دلار هستند. در مقابل، بیت کوین برای از سرگیری روند صعودی خود و رسیدن به سطوح ۴۳۴۴۵ و ۴۵۰۰۰ دلار، باید سطح مقاومت ۴۲۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد.


ثبات نسبی آلتکوین های دارای ارزش بازار زیاد


چند روز گذشته، آلتکوین ها با حرکات دو رقمی قیمت روزهای بی ثباتی را پشت سر گذاشتند. اگرچه پس از آخرین دستاوردها، در مقیاس ۲۴ ساعته، اکثر کوین های جایگزین تاحدودی آرام گرفته اند.


اتریوم،ریپل، بیت کوین کش و چینلینک اساسا در همان سطوح قیمت دیروز قرار دارند. ETH با قیمتی در حدود ۱۲۰۰ دلار، BCH با قیمت ۴۳۰ دلار ، XRP با قیمت ۰.۳۲ دلار و Link با ۱۵.۵۶ دلار معامله می شوند.


بایننس کوین (۲-٪) و پولکادات (۳-٪) بین ۱۰ ارز برتر بازار بیشترین کاهش را تجربه کرده اند، در حالی که لایت کوین با ۳٪ افزایش به ۱۶۸ دلار رسیده است.


با این حال، در حالی که آلتکوین های دارای ارزش بازار زیاد تاحدودی ثابت مانده اند، وضعیت آلتکوین های دارای ارزش بازار کمتر بسیار متفاوت است.


IOST با افزایش ۷۵ درصدی، در صدر ارزهای دارای افزایش دورقمی گرفته است. Avalanche (۴۵٪), Solana (۳۸٪), BitTorrent (۳۰٪), Yearn.Finance (۲۷٪), Band Protocol (۲۶٪), IOTA (۲۴٪), Hedera Hashgraph (۲۲٪), SushiSwap (۲۲٪) و NEAR Protocol (۱۶٪) نیز در ادامه این فهرست قرار دارند.


اگرچه کل ارزش بازار رمزنگاری از ۱.۱ تریلیون دلار دیروز اندکی کاهش یافته است ، اما هنوز هم بالاتر از سطح ۱ تریلیون دلار قرار دارد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0