آکادمی هلاکوئی
1399/10/17
12:05
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۷ دی)

بعد از اینکه بیت کوین در ساعات اولیه…

بعد از اینکه بیت کوین در ساعات اولیه صبح امروز بالاترین سطح تاریخی خود را در نزدیکی ۳۶۰۰۰ دلار ثبت کرد، بیشتر کوین های جایگزین نیز همین روند را دنبال کردند. در نتیجه، کل ارزش بازار رمزنگاری با ثبت رکوردی تازه به یک تریلیون دلار نزدیک شد.


رشد آلتکوین ها منجر به رکوردی تازه در ارزش بازار کریپتو شد


همین چند روز پیش، بازار ارزهای رمزنگاری شده با افت قیمت دو رقمی اکثر کوین های جایگزین، مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد. با این حال، ۴۸ ساعت بعد وضعیت به طور کلی تغییر کرد.


اتریوم با افزایش چشمگیر ۱۰ درصدی قیمت در یک روز، در این مسیر پیشگام است. اگرچه ETH هنوز به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۱۱۷۰ دلار نرسیده است، اما ارز رمزنگاری شده دوم بازار، همچنان با قیمتی در حدود ۱۱۰۰ دلار معامله می شود.


بیت کوین کش (۷٪)، چینلینک (۸٪)، پولکادات (۶٪) و بایننس کوین (۵٪) نیز امروز به رنگ سبز هستند.


لایت کوین با افزایشی در حدود ۷٪ توانست به عنوان چهارمین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار از XRP پیشی بگیرد. در مقابل، رمزارز بومی Ripple نتوانست از این رالی ایجاد شده در سطح بازار بهره مند شود زیرا بار دیگر از این شرکت شکایت شد.


کاردانو با افزایش چشمگیر ۲۰ درصدی برنده ۱۰ ارز برتر بازار است. در نتیجه این حرکت، ADA با قیمت ۰.۲۷ دلار معامله شد که بالاترین سطح از اواسط سال ۲۰۱۸ (۹۷) تاکنون است.


عملکرد استلار حتی از این هم چشمگیرتر بود. همانطور که دیروز گزارش کردیم، این بنیاد تفاهم نامه ای را برای توسعه CBDC با دولت اوکراین امضا کرد. از آن زمان ارزش XLM با رشدی انفجاری روبرو شده و با ۵۵٪ افزایش در ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۲۵۱ دلار رسید.


SushiSwap (۲۰٪), Maker (۲۰٪), FTX Token (۲۰٪), Matic Network (۱۷٪), Uniswap (۱۶٪), HedgeTrade (۱۶٪), Status (۱۵٪), IOTA (۱۵٪) و MadeSafeToken (۱۵٪) از دیگر ارزهایی هستند که از دیروز عملکردی خوبی داشته اند.


در نهایت ، سرمایه تجمعی بازار به ۹۷۰ میلیارد دلار رسیده است. این به معنای افزایش ۱۷۰ میلیارد دلاری از زمان ریزش روز دوشنبه است.


آخرین رکود بیت کوین بالای ۳۵ هزار دلار


بعد از اینکه بیت کوین تا سطح ۲۸۰۰۰ دلار سقوط کرد، به سرعت زیان ایجاد شده را جبران کرد و در همان روز به بالای ۳۰۰۰۰ دلار رسید.


در ۲۴ ساعت گذشته، BTC با آغاز یک حرکت صعودی دیگر موفق به شکست قیمت بالای ۳۵۰۰۰ دلار شد (در Bitstamp). البته این ارز رمزنگاری شده در این نقطه متوقف نشد و با صعود به رکوردی جدید، به حدود ۳۵۹۰۰ دلار رسید.


با وجود اصلاحی اندک تا حدود ۳۴۶۰۰ دلار، چیرگی BTC بر بازار به ۶۹.۵٪ افزایش یافت.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0