آکادمی هلاکوئی
1401/05/01
10:30
بنیانگذاران ۳AC سرانجام سکوت خود را شکستند

بنیانگذاران صندوق سرمایه‌گذاری ورشکسته تری اروز (۳AC) یعنی…

بنیانگذاران صندوق سرمایه‌گذاری ورشکسته تری اروز (۳AC) یعنی سو ژو (Su Zhu) و کایل دیویس (Kyle Davies) در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری بلومبرگ، سکوت خود را شکستند و سقوط ۳AC را به گمانه زنی های بیش از حد خوش بینانه خود پیرامون بازار، سرمایه‌گذاری و اعتماد بیش از حد به شبکه ترا، اتریوم استیک‌شده و سرمایه‌گذاری در صندوق بیت کوین گری‌اسکیل نسبت دادند.


ژو در مورد شبکه ترا Terra گفت که ما در ابتدا هیچ هشداری در این شبکه نمی دیدیم: «چیزی که ما متوجه نشدیم این بود که لونا می‌تواند در عرض چند روز به صفر برسد و این باعث کاهش اعتبار صنعت کریپتو می‌شود. همین امر فشار قابل توجهی بر تمام موقعیت‌های غیر نقدی ما وارد کرد.»


یکی دیگر از معاملات پرطرفدار در میان شرکت‌های ارز دیجیتال، سهام Ethereum یا stETH بود. یکی از اثرات مخرب فروپاشی Terra این بود که stETH به تدریج پیوندهای خود را از دست داد.


ژو علاوه بر موارد فوق، یکی دیگر از عوامل سقوط ۳AC را قرار گرفتن در معرض صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) می داند؛ این محصول فرصت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران نهادی فراهم می کند که می‌خواهند بدون خطرات نگهداری مستقیم با بیت کوین کار کنند. GBTC در حال حاضر با ۳۰ درصد تخفیف نسبت به BTC معامله می شود.


سو ژو مدعی شد دلیل اینکه بنیانگذاران ۳AC طی پنج هفته گذشته تقریبا سکوت کرده‌اند، فرار آنها با سرمایه مردم نبود، بلکه به این دلیل است که احساس می‌کردند جانشان در خطر است.


زو گفت: « افراد دیوانه زیادی بودند که من و کایل را تهدید به مرگ می کردند. ما احساس می‌کنیم که اگر بتوانیم از نظر فیزیکی امنیت داشته باشیم به نفع همه خواهد بود.»


شکی نیست که این پایان راه این صندوق پوشش ریسک است. با این حال، در حال حاضر، این دو نفر تمرکز خود را بر انجام تعهدات خود در قبال طلبکاران، و در نهایت، نقل مکان به دبی معطوف کرده اند که به احتمال زیاد به دلیل رویکردهای نظارتی دوستدار صنعت کریپتو در این شهر است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0