رمزارز نیوز
1401/01/22
12:29
دورخیز مونرو برای رسیدن به ۱۰ هزار دلار!

ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی مونرو (XMR) در هفته گذشته، علی‌رغم افت ۸٫۵ درصدی ارزش کل بازار کریپتو، رشد… مطالعه مطلب ...

ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی مونرو (XMR) در هفته گذشته، علی‌رغم افت ۸٫۵ درصدی ارزش کل بازار کریپتو، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. طبق گزارش‌ها، جفت ارز XMR/USD توانسته بر خط روند مقاومتی قوی و چند ماهه خود غلبه کند که نشان‌دهنده صعود بیشتر این رمزارز در آینده است.


به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت XMR پس از صعود روز گذشته خود به ۲۴۵ دلار کمی اصلاح شده، با این حال، این ارز دیجیتال همچنان در بازه زمانی هفتگی از رقبای اصلی خود، از جمله بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، عملکرد بهتری دارد. بر اساس داده‌های بازار، قیمت مونرو در مقایسه با یک هفته گذشته، بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته است.


طبق گزارش‌ها، افزایش استفاده از مونرو توسط شرکت‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها، یکی از عوامل اصلی افزایش جذابیت این رمزارز در بین سرمایه‌گذاران بوده است. به گزارش گروه تحقیقاتی Brookings، شرکت‌‌ها از رمزارز حریم خصوصی محور مونرو، به دلیل مشکل بودن ردیابی تراکنش‌های آن، به عنوان بخشی از طرح‌های فرار از تحریم‌ها، استفاده می‌کنند.


در این میان، لازم به ذکر است که سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) آمریکا مبلغ ۶۲۵ هزار پاداش را برای کرک کردن سیستم حفاظت از حریم خصوصی رمزارزهایی همچون مونرو، زی کش (ZEC) و غیره، در نظر گرفته است.


داده‌های بازار همچنین نشان می‌دهند که ارزش بازار مونرو نیز از ماه فوریه تقریبا ۸۵ درصد افزایش یافته و به ۴٫۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

monero-defies-crypto-market-slump

ارزش بازار مونرو. در همین حال، شاخص‌های تکنیکال هم نشان می‌دهند که مونرو می‌تواند در سه ماهه دوم امسال رشد بیشتری داشته باشد.


تحلیل تکنیکال مونرو

قیمت مونرو این هفته به بالاتر از خط روند نزولی که از ماه می ۲۰۲۱، تلاش‌های صعودی این رمزارز را محدود کرده بود، صعود کرد. جالب اینجاست که این خط روند نزولی همراه با خط روند پایینی موازی خود، یک الگوی پرچم صعودی را ایجاد کرده بودند. زمانی که این الگو شکسته می‌شود، قیمت آن رمزارز یک روند صعودی در پیش می‌گیرد.


monero-defies-crypto-market-slump

نمودار کندل هفتگی XMR/USD به همراه الگوی پرچم صعودی. هدف الگوی پرچم صعودی، معمولا با اضافه کردن ارتفاع میله پرچم به نقطه شکست به دست می‌آید. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که XMR اکنون سطح ۴۸۰ دلار را هدف قرار داده که با توجه به سطوح فعلی، یک رشد ۱۱۰ درصدی دیگر را برای این رمزارز نشان می‌دهد.


در این میان، Don Yakka، تحلیلگر مستقل بازار، از تشکیل الگوی کلاسیک فنجان و دسته برای روند قیمتی مونرو در در بازه‌های زمانی بالاتر، خبر داده است. به گفته این تحلیلگر، در صورت تکمیل این الگو، قیمت XMR می‌تواند به ۱۰ هزار دلار برسد.


monero-defies-crypto-market-slump

نمودار کندل روزانه XMR/USD به همراه الگوی فنجان و دسته. با این وجود، لازم به ذکر است که رمزارزهای حریم خصوصی محور مانند مونرو، به دلیل افزایش فشارهای نظارتی از سوی دولت‌ها در سراسر جهان، همچنان با خطرات نزولی روبرو هستند.


انتهای خبر

0
0