اقتصاد آنلاین
1400/06/02
12:57
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۲شهریور) / حقیقی ها دوباره روی خوش نشان دادند

افراد حقوقی در بورس امروز۲۷۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه زراعت و خدمات وابسته و همچنین سهام وبملت بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۲۷۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۹هزار و ۵۹۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳درصد یعنی هفت هزار و ۹۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «زراعت و خدمات وابسته»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «فرآورده‌های نفتی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وبملت»، «سپید» و «ذوب» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «شپنا» و «میدکو» معطوف بود.


مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری بانک ملت حدود ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری حدود ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی02.06.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع 02.06.1400
انتهای خبر

0
0