بورس پرس
1400/03/02
09:09
صدور مجوز افزایش سرمایه ۶۳ تا ۴۹۴ درصدی پنج شرکت بورسی و فرابورسی

پنج شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۴۹۴، ۳۰۰، ۱۰۰، ۶۳ و ۶۳ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت های مهندسی نصیر ماشین، واسپاری گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها ،سرمایه گذاری البرز و لیزینگ ایرانیان مجوز افزایش سرمایه ۴۹۴، ۳۰۰ ، ۱۰۰، ۶۳ و ۶۳ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


براین اساس، سرمایه فعلی "خنصیر" از ۲۰.۷ به ۱۲۳ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.


"والبر" هم سرمایه فعلی را از ۴۸۰ به ۷۸۱.۶ میلیارد تومان می رساند. ۱۱۰ میلیارد تومان از تامین مالی این هلدینگ دارویی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و ۱۹۱.۶ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته ها برای اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.


همچنین سرمایه فعلی "ولتجار" از ۶۰ به ۲۴۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


در این میان، "وایران" سرمایه فعلی را از ۱۰۰ به ۱۶۳ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۱۶۳ به ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


سرمایه فعلی "وسکاب" هم از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱.۲ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0