کوین ایران
1400/12/24
13:50
معرفی صرافی بیت‌پین؛ بررسی نقاط ضعف و قوت Bitpin

در مقاله معرفی صرافی بیت‌پین خواهید خواند: – بررسی ویژگی‌های صرافی بیت‌پین – تاریخچه بیت‌پین – جفت ارزهای قابل مبادله در بیت‌پین – امنیت بیت‌پین – هزی...

در مقاله معرفی صرافی بیت‌پین خواهید خواند:


– بررسی ویژگی‌های صرافی بیت‌پین


– تاریخچه بیت‌پین


– جفت ارزهای قابل مبادله در بیت‌پین


– امنیت بیت‌پین


– هزینه‌ها در بیت‌پین


– پشتیبانی بیت‌پین


– کیف پول بیت‌پین


– رابط کاربری در وبسایت بیت‌پین


– فرآیند احراز هویت در بیت‌پین


– نقاط قوت بیت‌پین


– نقاط ضعف بیت‌پین


– شبکه‌های اجتماعی بیت‌پین


بررسی ویژگی‌های صرافی بیت‌پین

بیت‌پین یکی از جدیدترین پلتفرم‌های صرافی رمز ارز در ایران است که هنوز دو سال از راه‌اندازی آن نگذشته است. پلتفرم مبادلاتی بیت‌پین تمام امکاناتی را که کاربران برای تشکیل و مدیریت سبد سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال خود لازم دارند، فراهم آورده است.


تاریخچه بیت‌پین

بیت‌پین محصول شرکت سنا ایمن مبادله، یک شرکت مطرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با وجود سابقه کم، خدمات با کیفیتی را در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.


جفت ارزهای قابل مبادله در بیت‌پین

صرافی بیت‌پین از معاملات بیش از ۴۵ رمزارز در روز پشتیبانی می‌کند. این رمزارزها با ارزهای پایه‌ی تومان و دلار تتر قابل خرید و فروش هستند. به غیر از رمز ارزهای شناخته‌شده، برخی از جدیدترین رمزارزها مثل سوشی سواپ، سندباکس، چیلیز، مانا و بسیاری دیگر در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند.


امنیت صرافی بیت‌پین

پلتفرم بیت‌پین، با استفاده از مجموعه‌ای از ابزارها مثل ذخیره‌سازی سرد (Cold Storage) و شناسایی دوعاملی (۲FA) سعی دارد به بهترین نحو از دارایی مشتریان خود محافظت کند.


هزینه‌ها در صرافی بیت‌پین

کارمزد معاملات در صرافی بیت‌پین با توجه به سطوح کاربری مختلف با نرخ‌های متفاوتی محاسبه می‌شود. هزینه یک تراکنش به دو قسمت تقسیم می‌شود. در سطح کاربر عادی (حجم معاملات ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون تومان) کارمزد سفارش‌گذار برابر با ۰.۳ درصد و کارمزد سفارش‌بردار معادل ۰.۳۲ درصد از حجم تراکنش است.


سقف برداشت و واریز وجه به صرافی بیت‌پین به سطح کاربری بستگی دارد. برای مثال، در سطح کاربری عادی، در ۲۴ ساعت یک میلیون تومان و در ماه ۳۰ میلیون تومان را می‌توانید به صورت ریالی برداشت کنید. در سطح بعدی می‌توانید روزانه ۲۰۰ میلیون تومان برداشت کنید.


پشتیبانی صرافی بیت‌پین

چهار راه ارتباطی برای پشتیبانی از کاربران بیت‌پین در نظر گرفته شده است:


– مرکز راهنمای بیت‌پین


– چت ۲۴ ساعته آنلاین


– بات تلگرامی


– ایمیل و رسانه‌های اجتماعی


رابط کاربری در وبسایت بیت‌پین

وب‌سایت بیت‌پین یک تجربه کاربری لذت‌بخش و بدون تنش را برای کاربران ایجاد می‌کند. داشبورد معاملاتی ساده و اثربخش است. در کل رابط کاربری این صرافی را می‌توان عالی دانست.


فرآیند احراز هویت در بیت‌پین

بر اساس قوانین مبارزه با پولشویی در بازارهای مالی، احراز هویت به کمک مدارک شخصی و هویتی مشتریان به سبب جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، الزامی است. بیت‌پین نیز به منظور تبعیت از این قوانین، مدارک موردنیاز را از کاربران دریافت می‌کند.


فرآیند احراز هویت صرافی بیت‌پین به طور معمول بین یک تا دو روز کاری زمان می‌برد. بعد از تایید ایمیل، شماره همراه و ثبت اطلاعات هویتی باید یک عکس سلفی در شرایطی که کارت ملی، کارت بانکی و متن تعهدنامه را در دست دارید، از خود بگیرید و بارگذاری کنید. در بیت‌پین بدون احراز هویت می‌توانید در بازارهای رمزارز به رمزارز (مانند بیت‌کوین به تتر) به صورت نامحدود معامله کنید. همچنین تا سطح ۴ نیز با احراز هویت حداقلی (مدارک شخصی) می‌توانید معامله کنید.


نقاط قوت صرافی بیت‌پین

پلتفرم بیت‌پین که یک صرافی نوظهور به حساب می‌آید، سعی کرده است با توجه به استانداردهای بین‌المللی، پلتفرمی با هدف رقابت با پلتفرم‌های بین‌المللی طراحی کند. نکات مثبت این پلتفرم را به این صورت می‌توان خلاصه بیان کرد:


– امکان ایجاد انواع سفارش (آنی، محدود و OCO) برای تعیین حد ضرر


– پشتیبانی قوی


– دسترس‌پذیری بالا با اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS


– رعایت مسائل امنیتی در حد استاندارد


– پشتیبانی از دامنه گسترده‌ای از رمز ارزها و شبکه‌های انتقال


– کارمزد و هزینه‌های مناسب


– فعالیت مناسب در شبکه‌های اجتماعی


– تیم شناخته‌شده و فعال


– داشبورد معاملاتی کاربردی و آسان


نقاط ضعف صرافی بیت‌پین

– استفاده از سرفصل‌های زیاد در بخش منو و حساب کاربری


بیت‌پین به عنوان یک پلتفرم مبادلات رمزارزی در مقایسه با سایر صرافی‌های رمزارزی ایرانی، توانسته بسیار پرقدرت و با نقاط ضعف بسیار محدودی ظاهر شود. تنها مسئله‌ای که ممکن است کمی باعث سردرگمی کاربر شود، تعداد زیاد سرفصل‌های بخش منوی کاربری است.


شبکه‌های اجتماعی صرافی بیت‌پین

اینستاگرام


تلگرام


توئیتر


آپارات


* مسئولیت‌پذیری کاربران رمزارزها

فعالیت در پلتفرم‌های مبادلاتی رمزارزی، اساسا یک اقدام پر ریسک به حساب می‌آید. لطفا قبل از هرگونه اقدام به خرید و فروش، اطلاعات خود را در این زمینه بروز کرده و از انجام مبادله بر اساس سفارش دیگران خودداری کنید. این مقاله صرفا برای افراد آشنا به حوزه رمزارزها تهیه شده و به هیچ عنوان نباید به عنوان یک مشاوره مالی در نظر گرفته شود.


انتهای خبر

0
0