آکادمی هلاکوئی
1401/04/22
13:30
چند ساعت تا انتشار مهم ترین داده ها برای بازار ارزهای دیجیتال

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ژوئن (خرداد) ایالات…

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ژوئن (خرداد) ایالات متحده امروز منتشر می‌شود و کل صنعت مالی در نهایت متوجه می‌شود که تنظیم‌کننده‌های مالی چگونه در جلسه آینده و کلیدی نرخ بهره عمل خواهند کرد. اگر داده‌های تورمی یک “غافلگیری” غیرمنتظره را برای ما به ارمغان بیاورند، هم دارایی های دیجیتال و هم بازارهای سهام ضربه دیگری خواهند خورد.


جدیدترین داده‌های CPI بسیار فراتر از انتظارات بازار بوده و به کاتالیزوری برای آخرین ریزش در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد که قیمت بیت‌کوین را به زیر ۲۰،۰۰۰ دلار رساند و آینده قابل پیش‌بینی بازار دارایی‌های دیجیتال را زیر سوال برد.


با تقویت سیاست های پولی، دارایی های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال یا سهام IT ضربه بزرگی را متحمل می‌شوند زیرا معامله گران و سرمایه گذاران وجوه خود را به گزینه های با ثبات تری مانند کالاها یا اوراق قرضه منتقل می‌کنند.


در مورد ماه جولای (تیر)، تورم سالانه در ۸/۸ درصد باقی ماند. در ماه ژوئن (خرداد)، تحلیلگران انتظار شتاب ۸/۳ درصدی را داشتند اما در عوض به ۸/۶ درصد رسید که باعث آشفتگی در بازارهای مالی و افزایش ارزش دلار آمریکا شد. پیش از این، کارین ژان پیر (Karine Jean-Pierre)، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که انتظار می‌رود ارقام تورم “بسیار بالا” باشد، که به دنبال عدم اطمینان و ترس در بازار ارزهای دیجیتال، جنجال خفیفی در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.


پیش از انتشار داده‌ها، بازارهای ارزهای دیجیتال ضعیف باقی می‌مانند، زیرا روایت اصلی در بازار همچنان نزولی است و بیشتر دارایی‌های دیجیتال به شدت بیش فروش می‌شوند، که باعث می‌شود معاملات شورت و حساب کردن روی سقوط بیشتر بسیار خطرناک باشد. در حالی که تنها چند ساعت تا انتشار داده‌ها باقی مانده است، بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال عملکرد مثبتی را در بازار نشان می‌دهند که نتیجه آن رشد ۲ تا ۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0