اقتصاد آنلاین
1399/12/04
13:09
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ محصولات شیمیایی همچنان کم‌اقبال‌ترین گروه بورس

افراد حقیقی در بورس امروز ۵۲۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شستا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۲۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۲درصد یعنی ۸۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۰درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شستا»، «فولاد» و «وسپهر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «پارسیان»، «شلعاب» و «اوان» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه پارسیان با برتری حدود ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی04.12.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع04.12.99
انتهای خبر

0
0