رمزارز نیوز
1401/04/31
15:00
ابقای اتریوم در رهبری بازار!

فردی زوانزگر، رهبر اکوسیستم ETH Blockdaemon معتقد است که اتریوم به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند و ارتقا پس… مطالعه مطلب ...

فردی زوانزگر، رهبر اکوسیستم ETH Blockdaemon معتقد است که اتریوم به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند و ارتقا پس از ادغام(merge)، جایگاه رهبری خود را در اکوسیستم کریپتو در سال‌های آینده حفظ خواهد کرد.


Blockdaemon یک پلت فرم زیرساخت بلاک‌چین سازمانی است که امکانات گره (نود) و ابزار زیرساختی را برای پروژه‌های بلاک‌چینی ارائه می‌دهد.


زوانزگر همچنین قاتل‌های اتریوم را که سعی کردند آن را از جایگاه رهبری خود کنار بزنند اما شکست خوردند هدف گرفت و گفت:


هیچ یک از قاتلان اتریوم در گذشته موفق نشدند و من اصلا انتظار موفقیت از آن‌ها را ندارم.


پروژه های رمزنگاری که به عنوان «قاتل اتریوم» معرفی شده‌اند، شامل سولانا، کاردانو، تزوس و پولکادوت هستند. بسیاری از این بلاک‌چین‌ها کارمزد کمتر و تراکنش‌های سریع‌تری دارند، اما توسعه‌دهندگان فعال کمتر و همچنین تاکید کمتری بر تمرکززدایی دارند.


آن‌ها تا به امروز نتوانسته‌اند اتریوم را از رتبه دوم خود از نظر حجم بازار جابجا کنند. طبق رتبه بندی Coinmarketcap، کاردانو و سولانا در حال حاضر در جایگاه های هشتم و نهم قرار دارند، پولکادوت در رتبه ۱۱ و تزوس نیز در رتبه ۳۷ قرار گرفته است.


زوانزگر معتقد است که مرج آتی اتریوم را از نظر فناوری و قیمت بیشتر ارتقا خواهد داد.


از نظر او اتفاقات مثبت و جالب زیادی در مرج وجود دارد، مانند دوستی با محیط زیست و دیگر اتفاقات مثبت همچنین بازی‌های کریپتویی نیز جذاب‌تر خواهد شد.


مرج (ادغام) اتریوم شامل انتقال آن از پروتوکل اجماع اثبات کار (PoW) به مدل اثبات سهام (PoS) می‌باشد و به طور آزمایشی برنامه‌ریزی شده تا در تاریخ ۱۹ سپتامبر انجام شود.


با این حال زوانزگر اذعان کرد که چالش بزرگ اتریوم همچنان مقیاس پذیری آن خواهد بود.


در حال حاضر، مدل اجماع “اثبات کار” به بلاک چین اجازه می‌دهد ۱۵ تا ۲۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را طبق داده های Blockchair پردازش کند اما انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳، زمانی که شبکه اتریوم شاردینگ را معرفی کند، جهش کوانتومی در تعداد تراکنش‌ها در ثانیه رخ دهد.


Sharding یک ارتقاء چند مرحله ای برای بهبود مقیاس پذیری و ظرفیت اتریوم با تقسیم کل شبکه به چند بخش با هدف افزایش ظرفیت شبکه می‌باشد. Sharding با راه حل های لایه ۲ دست در دست هم خواهند داد تا مقیاس پذیری شبکه را بیشتر کند.


ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم ادعا کرده است که این شبکه می‌تواند سرعت تراکنش تا ۱۰۰هزار TPS بیشتر کند.


انتهای خبر

0
0