اخبار اکس نوین
1401/03/11
17:09
بیت کوین کش یا اتریوم – کدام ارز را بخرم ؟

بیت کوین کش یا اتریوم ؟ تفاوت های این دو ارز چیست؟ کدام یک از آنها سرمایه گذاری بهتری است؟ بیت‌کوین کش و اتریوم از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته‌اند. ما سوالات زیادی در مورد آنها دریافت کردیم و به همین دلیل تصمیم به نگارش این مقاله گرفتیم. درک همه تفاوت ها و انتخاب بین بیت کوین کش در مقابل اتریوم آسان نیست. این راهنما به تمام سوالات شما پاسخ می دهد! شما در ادامه یک جدول مقایسه ای کنار هم با همه مزایا و معایب، نکات سرمایه گذاری و موارد دیگر را می خوانید. همچنین با تاریخچه بیت کوین کش و اتریوم…

بیت کوین کش یا اتریوم ؟ تفاوت های این دو ارز چیست؟ کدام یک از آنها سرمایه گذاری بهتری است؟ بیت‌کوین کش و اتریوم از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته‌اند. ما سوالات زیادی در مورد آنها دریافت کردیم و به همین دلیل تصمیم به نگارش این مقاله گرفتیم.


درک همه تفاوت ها و انتخاب بین بیت کوین کش در مقابل اتریوم آسان نیست. این راهنما به تمام سوالات شما پاسخ می دهد! شما در ادامه یک جدول مقایسه ای کنار هم با همه مزایا و معایب، نکات سرمایه گذاری و موارد دیگر را می خوانید. همچنین با تاریخچه بیت کوین کش و اتریوم و نحوه ذخیره سازی ایمن این ارز ها آشنا خواهید شد.


مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:


بیت کوین کش یک ارز دیجیتال است که در ۱ آگوست ۲۰۱۷ متولد شد. اما چگونه و توسط چه کسی به وجود آمد؟ پاسخ به این سوالات ما را به تاریخچه پرچمدار ارز های دیجیتال یعنی بیت کوین می برد.


این نوآوری باورنکردنی در اکتبر ۲۰۰۸ توسط یک فرد ناشناس (یا گروهی از افراد) به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. سال‌ها بعد، زمانی که بیت‌کوین به رسمیت شناخته شد، تبدیل شبکه ای مملو از تراکنش‌ها شد، این حجم از تراکنش منجر به کارمزدهای بالای تراکنش در آن زمان شد.


بیت کوین به دلیل مقیاس‌پذیری بالا (سایز بلوک) مورد انتقاد های شدیدی قرار گرفت، که نهایتا منجر به بسیاری از بحث‌ها و جدل های سیاسی شد . در نتیجه راجر ور به همراه گروهی از فعالان، توسعه‌دهندگان و استخراج‌کنندگان بیت‌کوین تصمیم گرفتند این مشکل مبرم را با فورک کردن سخت یا بهینه‌سازی بلاک چین اصلی بیت‌کوین حل کنند. این هارد فورک در بلوک ۴۷۸۵۵۸ دو زنجیره متمایز به نام های بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین کور (BTC) را به وجود آورد.


شایان ذکر است که خود شبکه بیت کوین کش در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ هارد فورک شد. این تقسیم منجر به دو بیت کوین SV و بیت کوین ABC شد. در حال حاضر، توسعه دهندگان پشت بیت کوین کش در حال برنامه ریزی هستند تا برای یک بار دیگر، هارد فورک یا ارتقاء شبکه را انجام دهند. به طور خلاصه، بیت کوین کش از بیت کوین سرچشمه گرفته است.


هارد فورک اصطلاحی است که وقتی یک ارز دیجیتال به دو قسمت تقسیم می شود استفاده می شود. معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که یک تغییر اساسی در پروتکل یا کد موجود یک ارز دیجیتال ایجاد می‌شود و در نتیجه منجر به نسخه قدیمی و جدید این ارز دیجیتال می‌شود.


چه تغییراتی باعث تفاوت بین BCH و BTC می شود؟ پاسخ را در این راهنمای مقایسه بیت کوین کش یا اتریوم خواهیم یافت. در مرحله بعد، اجازه دهید تمام جوانب مثبت و منفی بیت کوین کش را بررسی کنیم :


اگر به دنبال سرمایه گذاری در بیت کوین کش هستید، حتما موارد زیر را مطالعه کنید :


سرعت و اندازه بلوک : بیت کوین کش اندازه بلوک خود را از ۸ مگابایت به ۳۲ مگابایت ارتقا داده است و آن را مقیاس پذیرتر کرده است. این بدان معناست که بر خلاف BTC، افراد بیشتری می توانند بدون ازدحام و معطلی از شبکه استفاده کنند. این امر همچنین منجر به تایید و پردازش سریع تراکنش های BCH با هزینه های انتقال ارزان تر شده است.


صرافی های اصلی از BCH پشتیبانی می کنند : اکثر صرافی های برتر ارزهای دیجیتال بیت کوین کش را فهرست کرده اند، بنابراین خرید و فروش BCH آسان و راحت است.


استخراج : تیم پشت بیت کوین کش الگوریتم جدیدی به نام DAA ایجاد کرده است که نوسانات سختی را تثبیت می کند و همچنین اطمینان حاصل می کند که بلاک ها به طور منظم استخراج می شوند. این الگوریتم از بیت کوین کش در برابر حملات برچسب زمانی محافظت می کند.


محافظت در برابر Replay و Wipeout : بیت کوین کش از یک الگوریتم هش استفاده می کند که با ایمنی طراحی شده است تا اطمینان حاصل کند که حملات در قالب پاسخ یا پاک کردن بین دو زنجیره دیگر امکان پذیر نیست.


صرف نظر از تمام مزایای بالا، بیت کوین کش معایبی نیز دارد که از هارد فورک ناشی شده است. نگاهی بیاندازید:


بیت کوین کش متمرکز است : این یکی از مسائل مهم بیت کوین کش است. ” تمرکز” با مفهوم بلاک چین در تضاد است. چهار استخر استخراج که بیش از ۵۰٪ از کل قدرت هش را کنترل می کنند برای بیت کوین کش وجود دارند و این می تواند منجر به افزایش خطرحمله تا ۵۱٪ شود.


اندازه بلوک بزرگ: در حالی که مزایای اندازه بلوک بزرگ‌تر بسیار واضح است، تراکنش‌های ، بزرگترین مشکل این است که اندازه بزرگ بلوک فضای ذخیره‌سازی اطلاعات زیادی را هدر می‌دهد.و این باعث افزایش هزینه می شود


نرخ پذیرش پایین: در حال حاضر، سرمایه گذاران رمزارز اعتماد زیادی به بیت کوین کش ندارند، زیرا آن را به عنوان یک دارایی بلندمدت در نظر نمی گیرند. در نتیجه، BCH با وجود داشتن راجر ور به عنوان حامی، از نرخ پذیرش پایینی برخوردار است. و همانطور که می دانیم، هر چه نرخ پذیرش بالاتر باشد، پتانسیل سرمایه گذاری هر ارز دیجیتال بالاتر است. این امر ارتباط زیادی با این واقعیت دارد که BCH یک کوین جدیدتر از اتریوم و بیت کوین است.


برای پاسخ به این سوال، باید بیت‌کوین و بیت‌کوین کش را هم با هم مقایسه کنیم، زیرا بیت‌کوین کش از بیت کوین سرچشمه گرفته است. در بخش بعدی با اتریوم بیشتر آشنا خواهید شد.


با این حال، بیت کوین، به عنوان ارز دیجیتال پرچمدار، از درجه بالایی از پذیرش و استقبال جریان اصلی برخوردار است و در حال حاضر بزرگترین ارز اثبات شده در بازار ارز دیجیتال است. بنابراین، می‌توانیم به یک نتیجه معقول برسیم که هم بیت‌کوین (BTC) و هم بیت‌کوین کش (BCH) می‌توانند در صنعت کریپتو همچنان که به تکامل و بلوغ خود ادامه می‌دهند، به‌عنوان یک رمز ارز اصلی باقی بمانند.


در حقیقت، بیت کوین کش با افزایش نرخ پذیرش، می‌تواند به ابزار اصلی تراکنش‌ها و جابجایی پول تبدیل شود. علاوه بر این، بیت کوین که به عنوان طلای دیجیتال در نظر گرفته می شود، می تواند همچنان به عنوان ذخیره ارزش مورد استفاده قرار گیرد. ارزش و میزان استقبال عمومی دو ارز BCH و BTC با همدیگر در طول زمان افزایش می‌یابند، بنابراین، این هماهنگی بیت‌کوین کش را به بازار سرمایه‌گذاری خوبی تبدیل کرده است


مسئله رو سخت نکنید! اتریوم نه تنها یک ارز دیجیتال پایه است بلکه یک پلت فرم متن باز که بر روی فناوری بلاک چین اجرا می شود هم هست. این پلتفرم غیرمتمرکز ایجاد و توزیع برنامه های کامپیوتری کوچکی را که به عنوان قراردادهای هوشمند و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (Dapps) شناخته می شوند، امکان پذیر می سازد.


این برنامه ها دقیقا همانطور که برنامه ریزی شده اند اجرا می شوند و هرگونه امکان دستکاری، سانسور، خرابی یا حتی تداخل شخص ثالث را از بین می برند.


اتریوم در سال ۲۰۱۵ توسط ویتالیک بوترین، برنامه نویسی از تورنتو، کانادا راه اندازی شد، که امروزه با نام اتر (ETH) شناخته می شود. شایان ذکر است که سال ۲۰۱۷ برای اتریوم در کنار سایر ارزهای دیجیتال سال قابل توجهی بود.


در ابتدای آن سال، قیمت ETH فقط از ۱۰ دلار شروع شد، اما بعدا افزایش یافت و به بالاترین حد خود در حدود ۱۴۰۰ دلار رسید. اما در حال حاضر قیمت به شدت کاهش یافته است.



قراردادهای هوشمند برنامه های رایانه ای هستند که توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شوند. این الگوریتم ها به طور مستقل وظایفی مانند خرید و فروش بین دو نفر را در یک برنامه انجام می دهند. زیبایی قراردادهای هوشمند در این است که پس از شروع، آنها دستورات خود را بدون دخالت شخص ثالث انجام می دهند، در نتیجه عملکرد شفاف و تراکنش های معتبر را به همراه دارند. این مفهوم اتریوم را از بیت کوین کش متمایز کرده است.


با این اوصاف، اکنون دراین قسمت از مقاله بیت کوین کش یا اتریوم ، مزایا و معایب اتریوم را به دقت بررسی خواهیم کرد.


دلایل مختلفی وجود دارد که شما را به سرمایه گذاری در اتریوم ترغیب می کند، در ادامه به تشریح این دلایل می پردازیم :


حامیان قابل توجه: بلاک چین اتریوم از حمایت و پشتیبانی افرادی برخوردار است که در بازار سرمایه گذاری تاثیرگذار هستند. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران اولیه اتریوم بودند که امروزه به طور عمومی شناخته شده نیستند.


تغییر ناپذیری : بلاک چین اتریوم که از طریق مکانیسم PoW به دست می‌آید تغییر ناپذیر است، از این رو، اشخاص ثالث قادر به تغییر داده‌ها در بلاک چین ETH نیستند.


امن : ترکیبی از پروتکل PoS و روش‌های رمزنگاری بلاک چین، سیستم اتریوم را غیرقابل نفوذ می‌کند، بنابراین آن را از هکرها و دستکاری‌ها در امان نگه می‌دارد.


بدون توقف : برای قراردادهای هوشمند و همچنین برنامه های کاربردی مبتنی بر بلاک چین اتریوم، هیچ زمان قطعی وجود نخواهد داشت زیرا سرور هرگز خاموش نمی شود.


مقررات : اتریوم از انطباق بیشتر مقرراتی برخوردار است زیرا SEC سکه را به عنوان امنیت در نظر نمی گیرد.


استفاده آسان: با یک قرارداد هوشمند، ایجاد توکن ERC۲۰ را می توان به راحتی و سریع انجام داد.


همانطور که می بینید، مزایای استفاده از پلتفرم غیرمتمرکز اتریوم بی شمار است. با این حال، نقاط ضعف چیست؟


بیایید نگاهی گذرا به مشکلات اصلی اتریوم بیندازیم:


عملکرد : عملکرد بلاک چین اتریوم قابل ارتقا نیست، بلکه فقط می توانید به توسعه آن اضافه کنید


وابستگی : اتریوم بیش از حد به بنیانگذار خود متکی است و اگر اتفاقی برای بوترین بیفتد، این می تواند بر توسعه آن تاثیر منفی بگذارد.


سرعت : الگوریتم PoW فعلی اتریوم سرعت تراکنش را کندتر می کند و در نتیجه آن را مستعد تراکم و ازدحام می کند.


رقابت در حال ظهور : بسیاری از رقبای جدید وجود دارند که در حال حاضر از معایب اتریوم درس می گیرند.


انتقال به الگوریتم PoS : انتقال بلاک چین اتریوم از PoW به PoS برای مدت طولانی به تعویق افتاده است و به نوعی بر شهرت شبکه تاثیر منفی گذاشته


توجه :


توسعه‌دهندگان هسته اتریوم در اوایل ماه مه گفته‌اند که اولین مرحله انتقال به PoS باید در سال ۲۰۱۹ تکمیل شود. ظاهرا PoS نسبت به PoW از نظر انرژی کارآمدتر است، بنابراین، تغییر باید منجر به مقیاس‌پذیری، بهره وری اقتصادی و امنیت بیشتر شود.


پس از بررسی نکات مثبت و منفی اتریوم، می‌توانیم به طور منطقی پاسخ این پرسش رو بدهیم . پاسخ مثبت است! بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال جدید هستید، اتریوم گذینه خوبیست.اگر می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، اتریوم یک انتخاب درست است.


اخیرا، قیمت اتریوم نشانه‌هایی از بهبودی را از بازار نزولی نشان داده است زیرا بسیاری از شرکت‌ها اکنون پرداخت‌های خود را با اتریوم انجام می دهند. این نشان می دهد که شبکه اتریوم مورد اعتماد بسیاری و محبوب است، بنابراین، نرخ پذیرش این ارز و پلتفرم در حال افزایش است. در حال حاضر، اتریوم یکی از هیجان‌انگیزترین فناوری‌ها در جامعه ارزهای دیجیتال می باشد .


تاریخ راه اندازی : در حالی که اتریوم در سال ۲۰۱۵ منتشر و به طور رسمی معرفی شد، بیت کوین کش دو سال بعد در ابتدای آگوست ۲۰۱۷ راه اندازی شد. این بدان معناست که اتریوم دو سال قدمت بیشتری دارد


مقیاس پذیری : در حال حاضر، اندازه بلاک ۳۲ مگابایت بیت کوین کش در مقایسه با اندازه بلوک ۱ مگابایتی اتریوم بزرگتر است. همچنین، در حالی که بلاک‌های جدید بیت‌کوین کش هر ۱۰ دقیقه تولید می‌شوند، زمان تایید بلاک‌های اتریوم فقط ۱۵ ثانیه تنظیم شده است.


استخراج : بیت‌کوین کش از الگوریتم هشینگ بیت‌کوین SHA-۲۵۶ استفاده می‌کند که می‌تواند با سخت‌افزار استخراج ویژه، معروف به مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) به طور موثر انجام شود که از استخراج CPU یا GPU قوی‌تر است. در همین حال، اتریوم از Ethash به عنوان الگوریتم هش خود استفاده می کند که حافظه فشرده است. این بدان معناست که ماینرها می توانند به سرعت هش های ذخیره شده در بلاک چین اتریوم تولید کنند. این همچنین به اتریوم اجازه می دهد تا تمرکززدایی بیشتری در استخراج داشته باشد.


هارد فورک : هارد فورک های بیت کوین کش به دو موجودیت مجزا تقسیم می شوند، بیت کوین ABC و بیت کوین SV. توسعه دهندگان بیت کوین کش اکنون در حال برنامه ریزی برای ارتقای مجدد شبکه هستند. در همین حال، Ethereum Classic شاخه موفق اتریوم است. این تغییر اساسی در پروتکل همه کاربران را ملزم به ارتقاء به آخرین نسخه نرم افزار پروتکل می کند.


هدف : در حالی که بیت کوین کش یک وسیله پرداخت است، اتریوم، از طرف دیگر، فراتر از آن است زیرا می توانید از پلت فرم برنامه نویسی آن برای تسهیل قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه های کاربردی توزیع شده (dApps) استفاده کنید.


کارمزد : هزینه تراکنش های اتریوم که به عنوان گاز شناخته می شود، بر اساس فضای ذخیره سازی، پیچیدگی محاسباتی و استفاده از پهنای باند محاسبه می شود. از سوی دیگر، کارمزد تراکنش بیت کوین کش بر اساس شرایط فعلی شبکه و اندازه بلوک آنها اندازه گیری می شود.


همانطور که می بینید، ما در مورد چیزهای زیادی که باید در مورد بیت کوین کش در مقابل اتریوم بدانید صحبت کرده ایم. در حالی که این دو از بزرگترین ارزهای دیجیتال هستند، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و به نوبه ی خود منحصر به فرد هستند.


با این حال، هر دو ارز های دیجیتالی هستند که به توسعه بازار کریپتو بستگی دارند. به یاد داشته باشید، ارزش قیمت هر دو ارز احتمالا در صورت افزایش تقاضا و نرخ پذیرش افزایش می یابد.


توجه : همیشه توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. شما هرگز نباید کورکورانه به حرف کسی گوش دهید! امیدواریم این راهنمای مقایسه اتریوم و بیت کوین کش به شما کمک کرده باشد.


آینده بیت کوین کش در مقابل اتریوم بسیار روشن به نظر می رسد زیرا هدف نهایی آنها سبقت گرفتن از پادشاه ارزهای دیجیتال، خرید بیت کوین است. پس نیازی به اظهار نظر در مورد اینکه کدام یک را باید بخرید، وجود ندارد، به خصوص با در نظر گرفتن جنبه های اساسی و فنی هر دو سکه. بنابراین، اگر بخواهید یکی یا هر دو را برای تنوع بخشیدن به سبد ارزهای دیجیتال خود بخرید، عاقلانه است.


انتهای خبر

0
0