آکادمی هلاکوئی
1401/05/08
09:20
تحلیل قیمت تتا (THETA)؛ شنبه ۸ مرداد

در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، بیت کوین…

در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، بیت کوین به پایین ترین سطح خود یعنی ۱۷.۸ هزار دلار رسید و در ماه جولای (تیر و مرداد) کف قیمت بالاتری در حدود ۱۸.۷ هزار دلار تشکیل داد. طی یک ماه گذشته، بیت کوین همچنان به تشکیل کف قیمت های بالاتر ادامه داده و توانست مقاومت ۲۲ هزار دلاری را بشکند.


این امر ساختار نزولی بازار را در میان مدت شکست و مسیری را برای رشد بیت کوین ایجاد کرد. در همین حال، توکن شبکه تتا (Theta) در بازه ای محدوده معامله شده است. هرچند طی دو هفته گذشته، THETA با عبور از مرز ۱.۳ دلار، پتانسیلی صعودی را ازخود نشان داده است.


در تایم فریم روزانه، می بینیم که THETA به ویژه در ماه های آوریل و مه (اواسط فروردین تا اوایل خرداد) در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. طی دو ماه بعد، قیمت توانست یک الگوی انباشتگی را در محدوده ای بین ۱.۰۶ تا ۱.۵۱ دلار تشکیل دهد. نقطه میانی این محدوده ۱.۲۹ دلار است.


نمودار تتا - تحلیل قیمت تتا (THETA)؛ شنبه 8 مرداد

از اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت)، سقف و کف های این الگو به عنوان نواحی مقاومت و حمایت در نظر گرفته شده اند. نقطه میانی این محدوده نیز در موارد متعدد به عنوان یک مقاومت حیاتی عمل کرده است. بنابراین، لمس مجدد سطح میان این مستطیل می تواند فرصت خرید مناسبی را با قیمت هدف ۱.۵ تا ۱.۵۵ دلار ارائه دهد.


از سوی دیگر، طی چند روز گذشته در نمودار ۴ ساعته، شاهد یک پامپ قوی در قیمت THETA از محدوده ۱.۱۵ دلار به ۱.۴۵ دلار بودیم هرچند اکنون قیمت در این ناحیه ریجکت شده و با افت ۳.۶۶ درصدی در یک روز با قیمت ۱.۴۱ دلار ترید می شود. در صورت بازگشت به مسیر صعودی، سقف ۱.۵ دلاری این بازه هدف اول خریداران خواهد بود.


در مقابل، کل منطقه ۱.۳۵ تا ۱.۳ دلار می تواند به عنوان یک حمایت قوی در برابر فروشندگان عمل کند. با توجه به اینکه میانگین متحرک ۲۱ پایین تر از میانگین متحرک ساده ۵۵ قرار دارد، این دو اندیکاتور در آستانه تشکیل یک صلیب صعودی قرار دارند.


اگر THETA به منطقه مقاومت ۱.۴۵-۱.۵ دلاری برسد، RSI به محدوده اشباع خرید وارد شده و همین امر می تواند باعث ایجاد یک پولبک قوی گردد. ولی در همین حال، فشار خرید متوقف نمی شود. گفتنی است که اندیکاتور CMF بسیار بالاتر از سطح ۰.۰۵+ قرار داشته و جریان سنگین ورود سرمایه به بازار را برجسته می کند. OBV نیز در هفته گذشته صعود کرده است که نشان دهنده تقاضای ثابت همزمان با افزایش THETA از سطح ۱ دلار است.


به طور کلی، شاخص حجم معاملات نشان می‌دهند که فشار خرید خوبی پشت افزایش اخیر THETA وجود دارد. مومنتوم نیز به نفع گاوها ادامه پیدا می کند. اگر بیت کوین بتواند از ۲۴.۵ دلار عبور کند و به مقاومت ۲۶ هزار دلاری برسد، احتمال حرکت تتا تا مرز ۱.۶ دلار تقویت می شود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: ambcrypto


انتهای خبر

0
0