آکادمی هلاکوئی
1400/03/03
13:48
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۳ خرداد)

جهش بیت کوین بالای ۳۶ هزار دلار طی…

جهش بیت کوین بالای ۳۶ هزار دلار


طی چند هفته گذشته، ارز رمزنگاری شده اول بازار روندی نزولی در پیش گرفته است و روزهای پایانی هفته وضعیت تغییر محسوسی نداشت. ترس و عدم اطمینانی که در نتیجه اظهارات اخیر چین به بازار وارد شد این اختلالات را تشدید کرد.


روزهای جمعه و شنبه بیت کوین از سطح ۴۲۰۰۰ به زیر ۳۴۰۰۰ دلار کاهش یافت. با وجود اندک تلاش این ارز برای بهبود، خرس ها به فشار خود ادامه دادند و این دارایی را به پایین کشاندند. در ۲۴ ساعت گذشته، پس از توقف فعالیت برخی از استخرهای استخراج در چین ، BTC تا حدود ۳۱۰۰۰ دلار ریزش کرد. با این وجود، گاوها با پیگیری این حرکت مسیر را معکوس کردند.


در پی این اقدام، بیت کوین یک حرکت صعودی را آغاز کرد که منجر به افزایش ۶۰۰۰ دلاری ارزش این دارایی و لمس تراز ۳۷۰۰۰ دلار شد.


پس از آن، چیرگی بیت کوین بر بازار هم با افزایشی ملموس به بالای ۴۵٪ افزایش یافت. معیار مقایسه ارزش بازار بیت کوین با سایر آلتکوین ها، چند هفته قبل به زیر ۴۰٪ رسیده بود.


اتر از ۲۰۰۰ دلار گذشت


می دانیم که هفته گذشته برای آلتکوین ها روزهای خوبی نبود. اتریوم برجسته ترین بازنده این نوسانات نامطلوب است زیرا در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) با قیمتی بیش از ۴۴۰۰ دلار معامله می شد. در ۲۴ ساعت گذشته ، ETH به ۱۷۵۰ دلار رسید که کمترین قیمت این دارایی از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) تاکنون می باشد. با این حال، پس از آن اتر با اندکی بهبود تراز ۲۰۰۰ دلار را پس گرفته و در حال حاضر حدود ۲۳۰۰ دلار قیمت دارد.


بازار 3 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (3 خرداد)

بایننس کوین نیز دیروز با افت شدیدی مواجه شد که آنرا به ۲۱۰ دلار رساند. این کمترین سطح قیمت این دارایی از اوایل ماه مارس تاکنون (اواسط اسفند) است. به هر حال، BNB نیز همانند اتر با واکنش های مثبت بعدی به ۳۰۰ دلار رسیده است.


بیشتر آلتکوین های بزرگتر از این حرکت تقلید کرده اند. در مقیاس ۲۴ ساعته، DOGE (-۲٪) ، Ripple (-۳.۵٪) و Polkadot (-۵٪) به رنگ قرمز هستند. در مقابل ، ارزش ADA (۵٪) ، Bitcoin Cash (۲٪) ، Stellar (۱۵٪) و Chainlink (۷٪) همگی افزایش قیمت داشته اند.


Polygon (۴۵٪), Maker (۴۰٪), Mdex (۳۲٪), Helium (۳۰٪), Harmony (۲۲٪), THORChain (۱۷٪), Fantom (۱۵٪), IOTA (۱۲٪), OKB (۱۲٪) و Stacks (۱۰٪) نیز رشدی دو رقمی داشتند.


در نهایت ، سرمایه تجمعی کل بازار رمزنگاری از دیروز ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به بیش از ۱.۵ دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0