رمزارز نیوز
1401/01/31
15:53
چرا باج‌گیرها از مونرو استفاده می‌کنند؟

افزایش باج‌افزارها در سال ۲۰۲۱ منجر به افزایش استفاده از Monero به عنوان یک روش پرداخت شده است، زیرا گروه‌های… مطالعه مطلب ...

افزایش باج‌افزارها در سال ۲۰۲۱ منجر به افزایش استفاده از Monero به عنوان یک روش پرداخت شده است، زیرا گروه‌های خلافکار از XMR استفاده می‌کنند.


گزارش جدیدی توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین CipherTrace منتشر شده که نقش رو به رشدی را که رمزارزهای متمرکز بر حریم خصوصی مانند Monero در موج فزاینده باج‌افزار ایفا می‌کنند، نشان می‌دهد.


این شرکت فاش کرد که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ تقریبا ۵۰۰ درصد افزایش در حملات باج‌افزار وجود داشته است.


این گزارش یافته‌های مشابه شرکت تحلیلی Chainalysis را منعکس می‌کند که گزارش داده است که پرداخت‌های رمزارزی باج‌افزاری، از ۶۰۰ میلیون دلار نیز فراتر رفته است.


تحقیقات جدید نشان داد که سال گذشته شاهد افزایش تقاضا برای پرداخت باج در مونرو (XMR) بودیم. حداقل ۲۲ نوع باج افزار فقط پرداخت از طریق مونرو (XMR) را می‌پذیرند و حداقل هفت مورد از آنها، هم از بیت کوین و هم از مونرو استفاده می‌کنند.


گروه باج افزار REvil نیز از اوایل سال ۲۰۲۰، از مونرو به جای بیت کوین استفاده می‌کند.


مونرو یک ارز دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی است که ارسال و دریافت کیف پول‌ها را مبهم می‌کند. به همین دلیل است که باج‌افزارها از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کنند.


به همین دلیل، مونرو و سایر ارزهای دیجیتال بسیار متمرکز بر حفظ حریم خصوصی مانند Dash (DASH) و Zcash (ZEC)، توسط برخی صرافی‌ها در کشورهایی مانند بریتانیا و ژاپن، پشتیبانی نمی‌شوند.


اولین صرافی با قابلیت استیک در ایران با ثبت نام در پلتفرم بیتکس۲۴ میتونی فقط با نگهداری رمزارز سود بگیری!


شروع کن

انتهای خبر

0
0