بورس پرس
1400/12/09
09:39
مجوز افزایش سرمایه فوق سنگین ۷۸۳۴ صادر شد + سه مجوز دیگر

چهار شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۲۲۴، ۷۸۳۴ و ۷۱ درصدی را از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، چهار شرکت خاک نسوز استقلال آباده، فنرسازی زر، پتروشیمی پارس و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۲۲۴، ۷۸۳۴ و ۷۱ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


براین اساس، "کباده" سرمایه فعلی را از ۲۱.۹ به ۴۳.۸ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.


سرمایه فعلی "خزر" هم از ۷۹.۹ به ۲۵۸.۷ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.


همچنین "پارس" سرمایه فعلی را از ۶۰۰ میلیارد به ۴۷.۶ هزار میلیارد تومان می رسد تا پس از شستا و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی شود.. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.


در این میان، سرمایه فعلی "فارس" از ۲۸.۷ به ۴۸.۹ هزار میلیارد تومان می رسد تا پس از شستا، دومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی شود.. تامین مالی این هلدینگ بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و سرمایه گذاری صورت گرفته و جبران بخشی از مخارج بازپرداخت بدهی ها می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0