اقتصاد آنلاین
1399/11/12
13:36
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ خروج حقیقی‌ها علی رغم افزایش ۴۵درصدی ارزش معاملات

افراد حقیقی امروز حدود ۲۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین سهام پالایش نفت بندرعباس بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۳هزار و ۹۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۰ درصد یعنی هزار و ۳۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری‌ها»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» و «سیمان، آهک و گچ» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شبندر»، «وسپهر» و «وپاسار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شستا»، «شپنا» و «سفارس» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندر عباس معادل ۴۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با برتری ۱۰۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۷۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۳۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۴۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت صنایع 99.11.12
تغییر مالکیت سهام 99.11.12
انتهای خبر

0
0