ارز دیجیتال
1399/10/17
10:33
شکایت جدید از ریپل؛ لایت کوین جایگاه XRP در بازار را تصاحب کرد

ریپل که تا چند هفته گذشته در رده سوم ارزهای دیجیتال بازار بود، حالا و به‌واسطه پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و به‌دنبال آن شکایت شرکت تتراگون (Tetragon)، به رده ۵ بازار و...

ریپل که تا چند هفته گذشته در رده سوم ارزهای دیجیتال بازار بود، حالا و به‌واسطه پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و به‌دنبال آن شکایت شرکت تتراگون (Tetragon)، به رده ۵ بازار و پایین‌تر از لایت کوین سقوط کرده است.


به گزارش کوین تلگراف، پیش از سقوط لایت کوین به رده پنجم، این ارز دیجیتال سومین ارز بزرگ بازار از نظر ارزش بازار بود. این سقوط در حالی اتفاق افتاد که هنوز مشخص نیست سرانجام دعوی حقوقی ریپل و کمیسیون بورس آمریکا چه خواهد شد.


طبق گزارش بلومبرگ، شرکت تتراگون، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران ریپل که در سال ۲۰۱۹ و طی دور سوم جذب سرمایه ریپل حدود ۲۰۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود، امروز شکایتی در ایالت دلاور بر علیه ریپل ثبت کرده است.


تتراگون می‌گوید که به‌دنبال استفاده از حق «قراردادی» خود است تا از این طریق بتواند مبلغ پرداختی برای سهام‌های خریداری‌شده را پس بگیرد. این شرکت از دادگاه درخواست کرده است که تا زمان مشخص‌شدن وضعیت پرونده طی حکمی، اجازه دسترسی ریپل به نقدینگی‌ها و سرمایه‌های خود ندهد.


نمایی از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال

نمایی از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ریپل در پاسخ به این پرونده تازه، ادعا کرده است که این شکایت «اساس قانونی» ندارد. ریپل همچنین تتراگون را متهم کرده است در حال سوءاستفاده از نبود «شفافیت‌های قانونی» در ایالات متحده است.


ریپل پیش‌تر ضمن انتقاد از قانون‌گذاران آمریکایی، اعلام کرد که مقر اصلیش را از آمریکا بیرون خواهد برد تا از این طریق از قوانین این کشور دوری کند.


پرونده‌ها و شکایت‌ها از ریپل باعث شده است تا XRP جایگاه خود در بازار ارزهای دیجیتال را از دست بدهد. همان طور که پیش‌تر گفتیم، XRP در حال حاضر پایین‌تر از لایت کوین، در رده پنجم بزرگترین ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد. داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که ارزش بازار ریپل ۱۰.۳ میلیارد دلار و ارزش بازار لایت کوین ۱۰.۵ میلیارد دلار است. این در حالی است که قیمت لایت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. روز یکشنبه هم شاهد عبور لایت کوین از ریپل و تصاحب جایگاه این ارز دیجیتال بودیم، اما این اتفاق دوام چندانی نداشت و لایت کوین بلافاصله به رده پنجم باز گشت.


کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ماه دسامبر (اویل دی)، به‌صورت رسمی از برد گارلینگهاوس (Brad Garlinhouse)، مدیرعامل ریپل، و کریس لارسن (Chris Larsen)، هم‌بنیان‌گذار این شرکت، شکایت کرد. فروش بدون‌مجوز XRP و عرضه دارایی‌های دیجیتال با عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده از اتهامات ریپل و گردانندگان آن است.


پس از شکایت این کمیسیون، صرافی‌های کوین بیس ، بیترکس (Bittrex) ، صرافی OKCoin ، بیت استمپ (Bitstamp) ، صرافی OSL، بیکسی (Beaxy) و کراس‌تاور (CrossTower) ریپل را از فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده خود حذف کردند.


در حال حاضر قیمت ریپل در محدوده ۰.۲۲ دلار قرار دارد. این ارز دیجیتال از ماه نوامبر (آذر) تا به امروز سقوطی ۷۰ درصدی داشته است.


شکایت جدید از ریپل؛ لایت کوین جایگاه XRP در بازار را تصاحب کرد

در این باره بیشتر بخوانید


سقوط شدید قیمت لایت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ ۴۰ میلیون لایت کوین در انتظار افزایش قیمت! سقوط ۱۱ درصدی قیمت ریپل همگام با کاهش قیمت بیت کوین یکی از تحلیل‌گران مطرح معتقد است ریپل پتانسیل ۱۰۰ درصد رشد را دارد قیمت بیت کوین به بالای ۲۸,۰۰۰ دلار برگشت؛ روند صعودی آلت کوین‌ها

انتهای خبر

0
0